حفر ٦١ حلقه چاه نفت و گاز از سوی شرکت ملی حفاری ایران

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از پایان مراحل حفر ٦١ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،حمیدرضا خوشایند با اشاره به پایان حفاری ٦١ حلقه چاه نفت وگاز در چهار ماه امسال از سوی شرکت ملی حفاری ایران با بکارگیری ٧٥ دکل حفاری در مناطق خشکی و دریایی، متراژ حفاری در این مدت را بیش از ١٠٩ هزار متر اعلام کرد و افزود: از این چاهها ٢٢ حلقه توسعه ای، یک حلقه اکتشافی و ٣٨ حلقه تعمیری بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع این چاهها، ٣٣ حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ١٧ حلقه در پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت، سه حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره و چهار حلقه در قالب پروژه ای حفاری و تکمیل شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به برنامه ریزی برای افزوده شدن چهار دستگاه حفاری سنگین و فوق سنگین خشکی به ناوگان شرکت در سال ٩٥، گفت: تاکنون یکی از این دکلها به جمع دستگاههای موجود شرکت پیوسته است.

وی افزود: از شمار دکلهای شرکت، هم اکنون ٣٥ دستگاه در حفاری چاههای توسعه ای، پنج دکل در حفاری چاههای توصیفی، دو دستگاه در حفاری چاههای اکتشافی و ٣٣ دکل در تعمیر چاهها در مدار عملیات قرار دارند.

خوشایند به تعمیر اساسی و روزآمدسازی دکلهای حفاری شرکت براساس برنامه ریزی دوره ای اشاره و اعلام کرد: برای سال ٩٥، عملیات بازسازی (overhaul) بیش از پنج دستگاه حفاری خشکی و دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

607/602

کد خبر: 664351

وب گردی

وب گردی