صالحی: کارفرمای راکتور اراک، ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خوشبختانه در پروژه بازطراحی راکتور اراک کارشناسان ایرانی تمام امور را در دست دارند و در این فرآیند صاحب، کارفرما و مجری پروژه خودمان هستیم.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر صالحی در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره احتمال بازطراحی راکتور اراک با استفاده از اعتبارات خود ایران گفت: قطعا روند بازسازی راکتور اراک طبق مفاد توافق هسته‌ای اجرایی شده و هر موضوعی که در برجام آمده به طور حتم بر اساس آن عمل می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خوشبختانه در پروژه بازطراحی راکتور اراک، کارشناسان ایرانی تمام امور را در دست دارند و در این فرآیند صاحب، کارفرما و مجری پروژه خودمان هستیم.

وی تصریح کرد: در جریان باز طراحی راکتور اراک، طراحی‌های صورت گرفته را به کشورهایی که در برجام متعهد شده‌اند، ارائه کرده و آن‌ها به کارشناسان ما مشاوره فنی می‌دهند و در نهایت پس از طراحی آن‌ها از نظر استانداردهای فنی تأیید می‌کنند.

راکتور IR - 40 اراک که یک راکتور تحقیقاتی آب سنگین است، طبق این سند به راکتوری با قدرت کمتر تبدیل خواهد شد که به جای اورانیوم خام در آن اورانیوم غنی شده مصرف می‌شود و در نتیجه پلوتونیوم کمتری در سال تولید خواهد کرد.

205/201

کد خبر: 664503

وب گردی

وب گردی