راه اندازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت در مخابرات

مدیر کل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران از راه اندازی سامانه بومی سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مخابرات ایران در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، رضا رضایی افزود: سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت، مختص کاربران سرویس های اشتراکی اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه مذکور براساس مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مقررات برای ارایه امکان بررسی سرعت مشترکان سرویس های اشتراکی اینترنت پرسرعت ایجاد شده و کیفیت و سرعت دسترسی مشترکان شرکت مخابرات ایران را می آزماید و برای همه اپراتورها اجباری است.
رضایی افزود: همه کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران با استفاده ازاین سامانه، در سراسر کشور از امکان رصد پهنای باند و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت خود بهره مند می شوند
مدیر کل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: با راه اندازی این سامانه که به صورت بومی طراحی و پیاده سازی شده ، علاوه بر استفاده از امکانات تعبیه شده در نمونه های مشابه خارجی و صرفه جویی ارزی، کاربران از امکانات دیگری نظیر نسخه مبتنی برتلفن همراه و همچنین سیستم جامع آنلاین مانیتورینگ ایستگاه های سنجش سرعت در همه استان های کشور برخوردار خواهند شد.
وی ارایه زمان پاسخ دهی، سرعت آپلود و دانلود را از جمله ویژگی های دیگر این سامانه برشمرد که ضمن ارایه آن بر مبنای سرور های محلی هر مشترک در کل کشور قابلیت ارایه سرویس براساس سرور بین المللی را نیز دارد.
این مقام شرکت مخابرات ایران به مراحل طراحی سامانه مذکور اشاره کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران در سال 1394 برای طراحی و پیاده سازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت از خدمات شرکت Ookla استفاده کرد و برای راه اندازی نهایی این سامانه باید به تعداد استان های کشور از شرکت فوق، لایسنس هایی خریداری می شد که مدت اعتبارآنها یک سال بود و می بایست هر سال تمدید می شد.
رضایی ادامه داد:با توجه به اتمام لایسنس های سامانه سنجش سرعت و کیفیت در ابتدای اردیبهشت 1395 ، از طرف شرکت ایرانی اقدام لازم در خصوص تمدید این لایسنس ها صورت گرفت ، اما مشخص شد که این شرکت به دلیل وجود برخی مشکل های جاری و تعاملات اقتصادی مستقیم بین شرکت های آمریکایی با طرف های ایرانی قادر به تمدید لایسنس های سامانه نیست .
مدیر کل سیستم های سازمانی شرکت مخابرات ایران گفت: بومی سازی این سامانه، با اتکا به پتانسیل نیروهای متخصص و متعهد داخلی در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و با همت همکاران این حوزه و همکاری همه جانبه شرکت های مخابرات استانی به ثمر نشست.
این سامانه در بخش مشتریان پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir و یا speedtest.tci.ir قابل دسترس است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) پیش از این خبرداده بود با توجه به اهمیت موضوع سنجش سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت، سامانه های ایجاد شده توسط اپراتورها در این سازمان متمرکز و ساماندهی شده است که برای سنجش سرعت و کیفیت، مشترکان می توانند اپراتور سرویس دهنده خود را در این رگولاتوری انتخاب و نسبت به سنجش پارامترهای سرویس خود اقدام کنند.

602/401

کد خبر: 664512

وب گردی

وب گردی