معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:  اعتقاد قلبی به خدا، بیم از خداوند و تأمل در نشانه‌های او از خصوصیات عالمان و دانشمندان است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در نشست ضیافت اندیشه این واحد دانشگاهی سه ویژگی اعتقاد قلبی به خداوند، بیم از خداوند و تأمل در نشانه‌های خداوند را از خصوصیات عالمان و دانشمندان برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی رضوانی با اشاره به اینکه خداوند برای افراد عالم و دانشمند امتیازات خاصی در نظر گرفته که از دیگر افراد جامعه آنها را متمایز کرده افزود: بنا بر روایات قرآن اینها کسانی هستند که ایمان و اعتقاد قلبی و شهادت به وحدانیت خداوند دارند و از بیم پروردگار دچار اندوه و تألم می‌شوند.

او در ادامه افزود: افراد عالم و دانشمند وقتی در آیات و نشانه‌های الهی تأمل می‌کنند انعطاف درونی دارند و اهل خشیت الهی هستند و از خداوند ترس واقعی دارند.

در این نشست که با موضوع تاریخ و تمدن اسلامی برگزارشده بود سرفصل‌هایی چون بررسی مفاهیم فرهنگ و تمدن، زایش و گسترشتمدن‌ها، گسترش جغرافیای سیاسی تمدن اسلامی، مسیرها و دوره‌های فتوح و پیامدهای آن، بستر تاریخی و گسترش زمانی تمدن اسلامی، علل و عوامل شکوفایی تمدن اسلامی، زمینه‌ها و عوامل رکود تمدن اسلامی و بازتولید تمدن اسلامی توسط دکتر مصیب عباسی از اساتید معارف اسلامی موردبحث گذاشته شد.

در نشست یادشده که 2 روز به طول انجامید 32 نفر از اساتید شرکت داشتند و مباحث مطرح‌شده را به شکل گفتگو موردبررسیقراردادند.

20101

کد خبر: 664555

وب گردی

وب گردی