فانی خبر داد: شهریورماه؛ موعد برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات فرهنگیان 

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات فرهنگیان در شهریورماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرایی، در جمع خبرنگاران درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی 10 هزار نفر نیروی دارای مدرک لیسانس به بالا هستیم که در دانشگاه فرهنگیان در یک دوره یکساله مهارت‌های معلمی را طی کنند، در عین حال به 10 هزار نیروی دارای مدرک دیپلم برای جذب در این دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب این نیروها، امیدواریم شهریور ماه بتوانیم آزمون استخدامی برگزار کنیم.

فانی در پاسخ به این سوال که ممکن است این آزمون در قالب آزمون دستگاه‌های اجرایی برگزار شود، تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم، آزمون مستقل انجام دهیم، ممکن است این آزمون زودتر از شهریور ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه سه عامل رشته، جنسیت و محل زندگی در این آزمون موثر است، افزود: حداکثر سن 30 سال از شروط این آزمون است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار داشت: طی ارسال چند نامه به سازمان مدیریت از آن سازمان درخواست تخصیص اعتبار برای پرداخت معوقات فرهنگیان را داشتیم تا بتوانیم از شرمندگی همکاران در بیاییم.

وی درباره زمان پرداخت معوقات فرهنگیان ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این مهم اواخر شهریور ماه وعده گرفتم، اما چون تصمیم نهایی با بنده نیست، قول قطعی برای پرداخت این معوقات را نمی‌دهم. 150 میلیارد تومان معوقات سال 93 و 1500 میلیارد تومان معوقات سال 94 است.

فانی در پایان از پرداخت معوقات حق التدریس‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.

۴۷۴۷

کد خبر: 664623

وب گردی

وب گردی