طه هاشمی: راه‌اندازی اردوهای دانشجویی از خمین تا جماران برای تبیین و معرفی شخصیت امام (ره)

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در چارچوب مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی اردوی مختلط و کنسرت موسیقی نداشته و نخواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام دکتر سیدطه هاشمی در مراسم اختتاحیه چهارمین گردهمایی تخصصی میان‌استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد مشهد در محل هتل فردوسی مشهد برگزار شد، درباره برگزاری اردوهای دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد‌ یک سری اردوهای فرهنگی و یک سری اردوهای علمی در قالب کلاس و مبتنی بر مواد درسی دانشجویان در رشته‌های مختلف تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش اردوهای مختلط از اینجا بلند شد و افرادی برای مقام معظم رهبری نگرانی ایجاد کردند، افزود: در این باره برخی تلاش کردند حوزه فرهنگی را مورد هجمه قرار دهند در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی از مهر سال 92 تا به امروز مجوز هیچ اردوی مختلطی را صادر نکرده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها، خانم‌ها و آقایان به صورت مختلط درس می‌خوانند و برخی اشکال می‌گیرند، اظهار کرد: «در ابتدای انقلاب تلاش شد در دانشگاه‌ها تفکیک‌سازی صورت بگیرد که امام خمینی(ره) به دلایل متعددی اجازه ندادند، به نظر من تفکیک‌سازی به صورت عملی در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

هاشمی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تک‌جنسیتی و دوجنسیتی داریم، اضافه کرد: «طرحی پژوهشی در دست اقدام است که به بررسی تفکیک‌سازی با همه مختصات آن در باب یک دانشجوی موفق می‌پردازد؛ چنانچه این جداسازی باعث پیشرفت و رشد شود، قاعدتا به سمت تفکیک‌سازی می‌رویم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما فی‌نفسه مخالف تفکیک جنسیتی نیستیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه محل علم و دانش است و باید تفکیک‌سازی بر پایه دانش و به صورت علمی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی اردوی مختلط نداشته‌ایم ولی برخی بر این امر اصرار دارند، اظهار کرد: شکل‌گیری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها نتیجه اقدامات دوستانی است که سکان مدیریت آموزش عالی را در سال‌های گذشته در دست داشتند؛ چنانچه بد است، حاصل مدیریت خود آنهاست و اگر خوب است چرا انتقاد می‌کنید.

این مسئول با بیان اینکه شخصی که خود در گذشته مسئول امور فرهنگی بوده است امروز ادعا می‌کند، اردوهای مختلط، برگزاری کنسرت‌ها و هنجارشکنی‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی به دولتی آمده است، یادآور شد: این فرد در سخنان خود ادعا کرده است افرادی در دانشگاه آزاد درصدد جمع کردن پیاده‌نظام برای خود هستند؛ به همین دلیل دانشجویان را به سمت برگزاری کنسرت‌ها و اردوهای مختلط که برای آنان جاذبه دارد، هدایت می‌کنند.

وی گفت: این امر دردناک است که مسئول فرهنگی دانشگاه برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت را جاذبه برای هدایت دانشجویان برشمرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه چنانچه نظرات اسلام نسبت به این مسائل به صورت مبنایی، اساسی و تبیین شده و درست پیش برود، سرنوشت جامعه به سمت بحران نمی‌رود، تصریح کرد: متاسفانه برخی کسانی که در صدر تفسیر مبانی اسلامی قرار دارند، دیدگاه‌های اسلامی را نمی‌شناسند و معنی حکومت اسلامی را درک نکرده و در همان اعماق تاریخ متوقف مانده‌اند.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه ما اردوهای مختلط نداریم؛ اما اردوهای دانشجویان را به صورت جدی پیش می‌بریم، خاطرنشان کرد: نبود اردوهای مختلط به این معنا نیست که حق دانشجویان دختر در اردوهای دانشگاهی از بین برود؛ بلکه اردوها هم برای خانم‌ و هم برای آقایان با رعایت قوانین و مقررات برگزار خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از مهمترین اردوهای دانشجویی را اردوهای رضوی دانست و گفت: در این اردوها عرفان و دین برای دانشجویان تبیین می‌شود و امروز مهمترین دلیل اهمیت این اردوها این است که جایگاه ائمه اطهار به‌ویژه امام زمان (عج) که در حیات است و آینده در انتظار اوست، برای دانشجویان تبیین و ترسیم شود.

هاشمی در باره اردوی راهیان نور هم گفت: این اردوها باعث آشنایی دانشجویان با دفاع مقدس می‌شود و باید بدانیم که مسائل دینی و دفاعی متعلق به یک حزب یا جناح نیست، بلکه این مفاهیم عام و متعلق به همه است و ما حق نداریم، انحصارطلبی کنیم.

وی از راه‌اندازی اردوهای دانشجویی از خمین تا جماران برای تبیین و معرفی شخصیت امام (ره) خبر داد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه رهبری امام، مردم و اسلام بوده است که باید این امر برای دانشجویان تبیین شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی در واحد مشهد اشاره کرد و گفت: برگزاری تئاتر مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در همین راستا دبیرخانه دائمی تئاتر دانشجویی در واحد مشهد راه‌اندازی شده است ولی میزبانی جشنواره تئاتر هرساله به استانی که عملکرد بهتری در این زمینه‌ها داشته باشد، داده می‌شود.

براساس این گزارش، در مراسم اختتاحیه چهارمین گردهمایی تخصصی میان‌استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هر یک از روسای کمیسیون‌های تخصصی این گردهمایی به بیان گزارش اجمالی از روند برگزاری کمیسون‌ها پرداختند.

این مراسم با ارائه نشست تخصصی توسط معاون دانشجویی فرهنگی و مدیران کل دانشجویی فرهنگی و روسای پژوهشکده‌ها و مدیر دبیرخانه کمیسون‌های تخصصی و فرهنگی و فعالیت‌های قرآن و عترت و پرسش و پاسخ پایان یافت.

رونمایی از سامانه اردوهای رضوی

در چهارمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از سامانه ثبت نام اینترنتی اردوهای رضوی به دست معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

این سامانه با هدف آشنایی با سیره و معارف اهل بیت(ع) به ویژه عالم آل محمد حضرت رضا( ع )، هماهنگی و تسهیل در برگزاری اردوهای فرهنگی، زیارتی، علمی، آموزشی رضوی، زمینه سازی برای تحقق اهداف کلان فرهنگی دانشگاه، هماهنگی در آموزش‌های فرهنگی، کاهش هزینه‌های و بهره‌وری کامل از برگزاری اردوهای دانشگاهی، هم‌افزایی و مشارکت در شناسایی دیدگاه‌ها و نظریات دانشگاهیان در حوزه فرهنگی دانشگاه و ... راه‌اندازی شد.

چهارمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی فرهنگی ویژه استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و استان‌های سمنان و گلستان، روزهای دوم و سوم مرداد جاری به میزبانی واحد مشهد برگزار شد.

20101

کد خبر: 664740

وب گردی

وب گردی