تلاش برای جبران کمبود پزشک و تخت‌بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر به سیستان و بلوچستان از ادامه تلاش های مجموعه تلاشگران نظام سلامت، برای جبران کمبود تخت بیمارستانی و پزشک در این استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح سی و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با این ارگان در شهرستان قصر قند در جنوب سیستان و بلوچستان، راه اندازی شد با بیان این مطلب افزود: با وجود آنکه در طرح تحول نظام سلامت گام های بزرگی برای ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برداشته شد هنوز معتقدیم کافی نیست و باید بیش از پیش تلاش کنیم.

او با اشاره به کمبود تعداد پزشکان به ازای تعداد جمعیت در استان های کمتر برخورداری مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ادامه داد: استاندارد کشوری تعداد پزشک، به ازای هر هزار نفر 3 پزشک است در حالیکه در استان های کمتر برخورداری مانند سیستان و بلوچستان این رقم به 1.7 کاهش می یابد.

او ادامه داد: بتوانیم با همت مضاعف ، مردم شریف استان های کمتر برخوردار کشور را از خدمات پزشکی ، بر طبق استانداردها بهره مند سازیم.

حریرچی همچنین به تسریع در روند ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، بیمارستان 400 تختخوابی زاهدان، صدها پایگاه سلامت و مراکز بهداشتی درمانی در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در فاصله زمانی مناسبی از آغاز ساخت به بهره برداری خواهد رسید و به چرخه ارائه خدمت به مردم شریف سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد.

او از ساخت 390 پروژه با اعتبار بیش از 4 هزار میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز به عنوان گامی یاد کرد که برای ارتقاء خدمات در این استان توسط دولت تدبیر و امید برداشته شده است.

20106

کد خبر: 664794

وب گردی

وب گردی