ناصری : از غربالگری جریان اصلاحات استقبال می‌کنم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: نهادینه نشدن تحزب و ویژگی‌های شخصیتی برخی نمایندگان مجلس موجب چرخش مواضع سیاسی آنها شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، عبدالله ناصری درباره دلیل پایبند نبودن برخی نمایندگان به لیست‌های انتخاباتی، اظهار کرد: این اتفاق از ویژگی‌ها و مختصات جوامع توسعه نیافته است.

وی در ادامه افزود: در جوامع توسعه نیافته تحزب واقعی نهادینه نشده است. از سویی افراد در این جوامع به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خود دست به چنین اقداماتی می‌زنند و مواضع سیاسی خود را به راحتی تغییر می‌دهند. از سویی ویژگی‌های جوامع توسعه نیافته موجب می‌شود که افراد در صحنه سیاسی مجبور به چنین چرخش‌هایی در مواضع سیاسی خود شوند.

این عضو بنیاد باران با اشاره به نحوه تهیه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهمین دوره مجلس، تصریح کرد: رد صلاحیت اصلاح‌طلبان موجب شد که نیروهای باثبات و ریشه‌دار اصلاحات از صحنه خارج شوند اما برای اینکه اصلاحات رقابت را ادامه دهد با هماهنگی حامیان دولت، لیستی تهیه شده اما پس از پایان انتخابات و در مرحله تعیین رئیس مجلسف تعدادی از اعضای لیست امید از جمله نامزدهای حزب اعتدال و توسعه به رقیب گزینه اصلاح‌طلبان رأی دادند.

ناصری افزود: به هر حال افرادی که به مجلس راه یافتند بر آن شدند که خودشان در مجلس تصمیم‌گیری کنند و به فراکسیون‌هایی نزدیک شوند که با بخش‌های مختلف حاکمیت همسان‌تر است. این تصمیم آنها، تصمیم‌ برای بقا بود. البته من از این اتفاق برای اصلاحات استقبال می‌کنم زیرا یک غربال‌گری در جریان اصلاحات انجام شد. بعد از سال 84 و مخصوصاً 88، یک غربالگری خوبی در جریان اصلاحات انجام شده و نیروهای اصیل اصلاح‌طلب برای افکار عمومی شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه اصلاحات در انتخابات مجلس برای خود کف و سقف خواسته تعیین کرده بود، خاطرنشان کرد: کف خواسته‌ها جلوگیری از ورود تندروهایی بود که حتی با برجام مورد تأیید رهبری مخالفت می‌کردند و سقف خواسته‌ها هم این بود که اصلاح‌طلبان بیشتری وارد شوند.

این فعال سیاسی در پایان اظهار کرد: کارگزارانی که لیست انتخاباتی اصلاحات را تهیه کردند با این اتفاقات، تجربه خوبی به دست آورده و به اندازه کافی کارآزموده شده‌اند و می‌دانند چگونه برای انتخابات بعدی تصمیم بگیرند. برای اصلاح‌طلبان منافع ملی به منافع جناحی اولویت دارد اما اصلاح‌طلبان هم می‌دانند برای انتخابات آینده چگونه لیست خود را تهیه کنند.

10202

کد خبر: 665336

وب گردی

وب گردی