سید روح الله موسوی: مستقل‌ها چرا زمان ورود به مجلس اعلام استقلال نکردند

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید براینکه مردم در انتخابات با رای به لیست امید به یک تفکر رای دادند، خطاب به اعضای فراکسیون امید گفت: اگر مستقل هستید همان موقع که می خواستید وارد مجلس شوید این را می گفتید نه اینکه با عنوان امید و اصلاحات به مجلس بیاید و حالا بگویید ما مستقلیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،سید روح الله موسوی درچه ای با اشاره به تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دهم گفت: ما در مجلس دو فراکسیون ولایت و امید را به عنوان فراکسیون های اصلی و رسمی می دانیم که در چند روز اخیر فراکسیون دیگری تحت عنوان فراکسیون مستقلین شکل گرفته است.

وی ادامه داد: من خودم به شخصه این کلمه مستقل را نمی پسندم چرا که به هر حال هر کس باید مشخص کند به کدام طرف میل و اشتیاق دارد لذا کلمه مستقل خیلی معنا و مفهومی پیدا نمیکند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز خاطر نشان کرد: متاسفانه در ایران احزاب جایگاه مناسبی پیدا نکرده و اگر احزاب را در جامعه مان نهادینه و تقویت کنیم بسیاری از مشکلات این چنینی پیش نمی آید.

موسوی درچه ای هم‌چنین تصریح کرد: نکته دیگر این است که زیبنده نیست افرادی که از کانال خاصی وارد مجلس شدند و تحت عنوان لیست امید و اصلاحات به مجلس ورود پیدا کردند حالا داعیه داشته باشند که ما مستقل هستیم. اگر مستقل هستید همان موقع که می خواستید وارد مجلس شوید این را می گفتید نه اینکه با عنوان امید و اصلاحات به مجلس بیاید و حالا بگویید ما مستقلیم.

او در ادامه تاکید کرد: بسیاری از مردمی که به لیست امید رای دادند افراد این لیست را نمی شناختند و به عنوان این لیست رای داده شده لذا اگر شخصی بگوید من در این لیست نیستم یا در آینده از آن تبری بجوید، بزرگترین آسیب را به خودش زده؛ چراکه مردم به شخص رای ندادند بلکه به گروه و تفکر رای دادند.

وی یادآور شد: البته باید دید این فراکسیون مستقلین چه می‌کند و چه عملکردی دارد. ما از حالا با آن‌ها با تندی زاویه نمی گیریم و می بینیم خود را چگونه تعریف می‌کنند و چه تعریفی از کاری که کردند دارند که این موضوع به مرور زمان مشخص می‌شود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز هم‌چنین اظهار کرد: به هر حال مجلس دهم با پروسه خاصی و با رد صلاحیت هایی که صورت گرفت و سپس با حمایت برخی افراد تاثیرگذار همچون آقای خاتمی و تاکید ایشان به رای دادن به لیست امید تشکیل شد و به نظر من تشکیل این فراکسیون شکل جالبی نزد افکار عمومی پیدا نمی‌کند و حتی ممکن است قسمتی از جامعه به رای دادن به آن‌ها ناامید شوند که این بازخورد خوبی ندارد. هر چند بازتاب افکار عمومی هنوز در این مدت کوتاه ملموس حس نشده و باید دید عملکرد ، ایده و فکر این فراکسیون دقیقا چیست.

10202

کد خبر: 665342

وب گردی

وب گردی