پیگیری علل تخریب طبیعت دریاچه گهر در برنامه سرزمین ما

برنامه روز پنج شنبه هفتم مرداد سرزمین ما با موضوع اثرات تخریبی جاده سازی بر دریاچه گهر به روی آنتن می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه یک، علی محمد یاراحمدی دکترای رشته ژئومورفولوژی مهمان برنامه خواهد بود تا درباره نقش مخرب جاده سازی در اطراف دریاچه گهر و نابودی محیط سبز پیرامونی آن گفتگو کند.

دریاچه گهر به عنوان یکی از دریاچه های بکر و زیبای آب شیرین ایران در دامنه اشترانکوه واقع شده است. در حال حاضر برای دسترسی به این دریاچه بی نظیر، طبیعت گران مسیر 13 کیلومتری تا دریاچه را پیاده طی می کنند اما چند سالی است که از سوی برخی مسئولان ایده ایجاد راه دسترسی آسفالته برای این دریاچه دیدنی بمنظور توسعه گردشگری در منطقه مطرح و اجرایی شده که کارشناسان معتقدند این امر، حیات دریاچه گهر و اکوسیستم این منطقه بکر را به مخاطره می اندازد.

در این برنامه همچنین رضا اسدی دبیر شبکه سازمان های مردم نهاد استان لرستان وکانون گهرسبز دورود نیز با حضور در برنامه، درخصوص پیامدهای مخرب زیست محیطی ساخت جاده دسترسی به این دریاچه و درخواست نهادهای مردمی حامی محیط زیست برای توقف روند ساخت و ساز اطراف دریاچه با بینندگان سخن می گوید. در بخش معرفی قهرمان محیط زیستی هفته هم از"علی بلاغی" محیط بان پارک ملی »بمو» شیراز که در حمایت از سه شنبه های بدون خودرو، مسیر197 کلیومتری منزل تا محل کارش را در 9 ساعت و 45 دقیقه رکاب زده است، تقدیر خواهد شد. هیمن طالبی مسئول اطفا حریق غرب کشور و عضو انجمن چیای سبز مریوان در گفتگویی تلفنی درباره آتش سوزیها و راههای پیشگیری از بروز این حوادث صحبت می کند. اخبار زیست محیطی هفته هم توسط حسن اجتماعی اعلام خواهد شد.

درسوال نظر سنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده است: به نظر شما شهرمون رو چطور بتکونیم تا محیط زیست حالش بهتر بشه؟ که از طریق ارسال پیامک به شماره 30000111 می توان در نظر سنجی برنامه شرکت کرد.

گفتنی است با تغییر جدول پخش شبکه یک سیما، ساعت پخش برنامه سرزمین ما از فردا به جای 7:30 به 9:30 تغییر یافت.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرا ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح به روی آنتن می رود.

508502

کد خبر: 665346

وب گردی

وب گردی