سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر: امام صادق(ع)معمار و بنیانگذار فن مناظره و بحث آزاد در جهان است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر در آستانه شهادت امام صادق(ع) در جمع کارکنان واساتید واحد گفت: امام صادق(ع)معمار و بنیانگذار فن مناظره و بحث آزاد در جهان است.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین ابراهیمیان با بیان این نکته که امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) با جابجایی حکومت از بنی امیه به بنی عباس با توجه به فرصتی که داشتند تمام تلاش خود را کردند تا کل دائره المعارف اسلامی-شیعی که بزرگترین سرمایه ما شیعیان است رادر اختیار ما قرار دهند.

وی تأسیس دانشگاه بین المللی مدینه النبی را یکی دیگر از فرصتهای این دو امام در زمان حیاتشان عنوان کرد و گفت: دراین دانشگاه از تمامی نژادها و ادیان و با 90 حلقه علمی حضور داشتند.

ابراهیمیان جذب بیش از 90 رشته علمی در دانشگاه امام صادق (ع)را از اولین کار ایشان بعد از تأسیس بیان کرد وافزود: در این دانشگاه رشته هایی نظیر تفسیر، کلام،عرفان،ادبیات،نجوم ،ریاضیات،شیمی و .... تدریس می شد.

سرپرست واحدقائم شهر با توجه به سخن استاد شهید مطهری پیشرفت جامعه را در اندیشه آزاد و آزادی اندیشه دانست و گفت: تا اندیشه اساتید ما از قید و بندهای غلط و تفکرات غیرمنطقی آزاد نشود و فضای آزادی برای آزاداندیشی وجود نداشته باشد جامعه ما به پیشرفت علمی دست پیدا نخواهد کرد.

وی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری جلسات کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها جای این جلسات را در دانشگاهها خالی عنوان کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را جهت رشد اندیشه در فضاهای علمی انجام دهیم و در صدد نهادینه کردن آن باشیم.

ابراهیمیان گفت: از منظر امام صادق (ع) در بین 1553 واجب دراسلام برترین واجبات علم اندوزی و معرفت افزایی است و برای شناخت بیشتر امام صادق(ع) خواستار مطالعه کتاب امام صادق مغز متفکر جهان شیعه شد.

20101

کد خبر: 665500

وب گردی

وب گردی