مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:  موضوع محیط زیست یکی از مهم‌ترین اولویت های قابل پیگیری در دانشگاه آزاد اسلامی/حال طبیعت کشور خوب نیست

نشست خبری افتتاحیه « جشنواره آشتی با طبیعت » با حضور مدیر کل فرهنگی اجتماعی و مدیر کل امور دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با جمعی از اصحاب رسانه در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.   

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نشست، موضوع محیط زیست را یکی از مهم‌ترین اولویت های قابل پیگیری در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

او با بیان اینکه ورود دانشگاه آزاد اسلامی به بخش زباله های شهری و زباله های مؤسسه های صنعتی درصدد فرهنگ‌سازی کاهش آسیب به طبیعت است ، یادآور شد: با برگزاری جشنواره آشتی با طبیعت، تمام تلاش مان فرهنگ سازی دررابطه با حفظ محیط زیست و توجه همگان به این مهم است و در حال حاضر در شهرهای مراغه، اصفهان و دیگر واحدهای دانشگاهی انواع فعالیت‌های هنری مانند تئاتر، کاریکاتور، خوشنویسی، تحلیل و پژوهش با موضوع صلح و سلام در حال پیگیری است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هر روز نیازمند فرهنگ صلح و سلام هستیم، ادامه داد: با بیان موضوع «صلح و سلام» در کشور به دنیا نشان خواهیم داد که دارای منطق هستیم و بحث صلح و سلام تنها یک موضوع سیاسی نیست بلکه مضمون اجتماعی دارد و هر روز در جامعه و خانواده نیازمند این فرهنگ هستیم .

این مقام مسئول حال طبیعت ایران را خوب ندانست و گفت: حال طبیعت کشور خوب نیست و این به آن معنی است که حال ما هم خوب نیست.

دکتراسماعیلی در ادامه این نشست خبری حفظ محیط زیست را وظیفه همگان دانست و بیان کرد: باید با طبیعت پیرامون خود آشتی کنیم در غیراین صورت، برای نسل آینده پاسخی نخواهیم داشت. ما آشتی با خود، دیگران و محیط زیست را فراموش کرده ایم، حفظ طبیعت و محیط زیست موضوع مهمی است که همه بایستی به آن توجه کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سفیر آشتی با طبیعت می‌شود، یادآور شد: امروز دانشگاه‌های دنیا کارشان تربیت شهروند بافرهنگ، مسئول و متعهد بوده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز این رویه را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاهیان در فرهنگ سازی تصریح کرد: ما دانشگاهیان بایستی در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست ازتمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم .

دکتراسماعیلی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از پایان‌نامه‌ها با موضوع محیط زیست حمایت می‌کند، گفت: در این راستا از پایان‌نامه‌هایی که در دفاع از محیط زیست نوشته می‌شوند حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره تولید آثار هنری از پسماندهای موجود در طبیعت خبر داد و برگزاری این جشنواره را از برنامه های آینده دانشگاه آزاد اسلامی در راستای برگزاری جشنواره صلح، سلام آشتی با طبیعت دانست.

او با یادآوری زیبایی های دو رودخانه گوهررود و زرجوب در کلانشهر رشت اظهار کرد: در گذشته به دلیل تنوع زیست محیطی در این دو رودخانه، ماهیان زیادی مشاهده می شد اما اکنون از این زیبایی ها خبری نیست.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری جشنواره آشتی با طبیعت در گیلان، به عنوان زنگ خطری باشد که ما نگاه علمی به موضوع محیط زیست داشته باشم و حضور دائم خبرنگاران و رسانه‌ها برای پوشش رسانه ای این جشنواره در استان گیلان از الزامات است.

تقویت ایده همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت و فرهنگ زیست محیطی در جامعه و تبیین فرهنگ محیط زیست از دیدگاه اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) و تبیین فرهنگ آشتی با طبیعت و نفی آلودگی زیست محیطی از منظر قانون اساسی ، امام و رهبری معظم انقلاب و نقش دانشگاهیان در فرهنگ سازی زیست محیطی از دیگراهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

20101

کد خبر: 665540

وب گردی

وب گردی