جلسه ۱۶۹ هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی/ توسعه فرهنگی و تسریع و تسهیل در تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی

صدوشصت‌ونهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما این سعادت را داریم که پیرو مکتب آن امام بزرگواریم که با همت آن امام همام، علم اسلامی و قرآنی توسعه پیدا کرد.

میرزاده با اشاره به ذکر لفظ «شیعه» در قرآن مجید اظهار داشت: خوشبختی دیگر ما حضور حکومت منحصربه‌فرد شیعه در ایران اسلامی است که باید شکرگزار آن باشیم و این از برکات وجود مقدس حضرت امام صادق (ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به المپیک 2016 ریو اشاره کرد و گفت: اینکه از مجموع 63 ورزشکار المپیکی 30 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی و از مجموع 96 اعزامی پارالمپیک 20 نفر دانشجوی این دانشگاه هستند، نشان‌دهنده بهره هوشی و هوش هیجانی بالای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که خود را در اقتصاد دانش بنیان، دستاوردهای علمی و پژوهشی و فرهنگی و ورزشی نشان می‌دهد.

دکتر میرزاده پیشنهاد داد علاوه بر حذف شهریه کامل دوران تحصیل این ورزشکاران در هر مقطعی که باشند، در صورتی که این ورزشکاران موفق به کسب مدال در المپیک پیش رو شوند، هرکدام ضمن دریافت 10 میلیون تومان جایزه نقدی، از تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برخوردار شوند و در صورت درخواست خود عزیزان، شرایط لازم برای استخدام ایشان به عنوان همکار دانشگاه فراهم شود.

وی همچنین به سالگرد عملیات مرصاد اشاره کرد و امنیت امروز را ناشی از رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای گرانقدر و فرماندهان دفاع مقدس دانست و با گرامیداشت یاد آنان، تصریح کرد: باید قدردان فرماندهان و فداکاری‌ها و تیزهوشی‌های ایشان باشیم.

وی عملیات مرصاد را اوج هماهنگی و همراهی مردم با نیروهای سپاه و ارتش در صیانت از انقلاب اسلامی دانست.

میرزاده به فرماندهی آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در زمان این عملیات و سایر عرصه‌های خطیر انقلاب اشاره کرد و گفت: حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی به داشتن چنین پشتوانه‌ای می‌بالد زیرا ایشان علیرغم نزدیکی منافقین که از سوی صدام حمایت می شدند، حاضر نشدند کرمانشاه را ترک کنند و خود حضور ایشان در منطقه جنگی در مرداد 67 باعث تقویت روحیه مردم و رزمندگان و شکست دشمن و منافقین شد.

در ادامه، دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی گفت: ممیزی رشته‌های دانشگاه هفته گذشته به پایان رسید و از 8هزار و 170 رشته که در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی هستند و در دفترچه جذب دانشجو قرار گرفته بودند، تعدادی توسط خود دانشگاه آزاد اسلامی فاقد ممیزی و استاندارد تشخیص داده شد و از دفترچه حذف شد.

وی افزود: تعدادی از رشته‌ها نیز که دارای مشکلاتی بودند، رفع نقص شدند. به این ترتیب مطابق ممیزی و کیفیت‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری وزارت علوم در راستای ارتقای سطح علمی دانشگاه و اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ رشته بدون مجوزی در دفترچه‌های دانشگاه وجود نخواهد داشت و گزارش این امر برای وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ارسال می‌شود.

دکتر میرزاده با اشاره به تلاش‌های دکتر حسین‌زاده لطفی، دکتر متاجی و همکاران ایشان، از زحمات معاون آموزشی در ممیزی رشته‌ها قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سامانه ممیزی رشته‌های طراحی شده توسط معاون آموزشی اشاره کرد و گفت: تمامی واحدها به صورت آن‌لاین از نتایج این بررسی‌ها خبردار شده‌اند و می‌دانند که قطعاً در رشته محل‌هایی که فاقد استاندارد هستند، جذب دانشجو نخواهند داشت.

اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تشکر از این زحمات، یکی از آثار مبارک این طرح را ساماندهی وضعیت اعضای هیات علمی دانستند.

در ادامه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی درخصوص غیبت دانشجویان ارائه کرده و مقرر شد غیبت دانشجویان در امتحان مطابق مقررات وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری بلااثر شود.

دکتر سیدطه‌ هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسه، به ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون شماره 2 هیات رئیسه پرداخت. به گفته دکتر ‌هاشمی؛ در جلسه این هفته کمیسیون شماره 2 مقرر شد دانشجویان مقطع ارشناسی ناپیوسته که مدرک خود را از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که اخیراً از پوشش وزارت آموزش و پرورش خارج شده اند، دریافت کنند، تنها در صورت ارائه دانشنامه مقطع قبل، دانشنامه برای ایشان صادر شود.

در ادامه، با پیشنهاد دکتر طه‌ هاشمی بحث شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و تسریع و تسهیل در تأسیس و گسترش این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر میرزاده با اشاره به اینکه بن‌مایه اجلاس شورای مرکزی 71 در زمستان امسال توسعه فرهنگی خواهد بود و همزمان با برگزاری اجلاس 71 تمام واحدهای دانشگاه محصولات فرهنگی خود را مخصوصاً شرکت های فرهنگی دانش بنیان را در محل نمایشگاه دائمی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی عرضه خواهند کرد، خواستار توجه بیشتر به این مقوله توسط معاونت‌های پژوهشی و فرهنگی و همکاری این دو معاونت شد. در ادامه مقرر شد کارگروهی متشکل از معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت پژوهشی و معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش بنیان، صدور بخشنامه ای در این خصوص را پیگیری کند.

در ادامه صدوشصت‌ونهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد شورای استان‌ها به طور منظم تشکیل شده و مصوبات و گزارش‌های آن در جلسه هیات رئیسه مطرح شود.

در پایان، دکتر ادهمی به نمایندگی از معاونت علوم پزشکی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت 4 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی در تهران، اردبیل، کازرون و تبریز گفت: بیمارستان فرهیختگان آماده تحویل شده است و 3 بیمارستان دیگر نیز پیشرفت فیزیکی از 97 تا 99درصد دارند و در مورد 2 بیمارستان، قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مربوطه در حال انعقاد است. براساس این گزارش، هر 4 بیمارستان مذکور در سال جاری به چرخه خدمات آموزشی و درمانی وارد خواهند شد.

20101

کد خبر: 665554

وب گردی

وب گردی