دانشگاه آزاد اسلامی به جامع‌ترین نرم‌افزار آموزشی، اداری مجهز می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد بوشهر گفت: با تکمیل و به روزرسانی فازهای سامانه سیدا 4، دانشگاه آزاد اسلامی به جامع‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزار آموزشی، اداری مجهز می‌شود.

سید محمود پناه با بیان اینکه در سازمان‌های بزرگ ضرورت وجود یک سامانه جامع اتوماسیون اداری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: بحمدالله با استعانت از پروردگار متعال و سختکوشی تیم برنامه‌نویسی واحد بوشهر، موفق به ارتقا و رفع نقایص و کمبودهای سیستم اتوماسیون اداری واحد بوشهر شده‌ایم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد بوشهر با بیان اینکه همه موارد مورد نیاز در مکاتبات اداری، دانشجویی، آموزشی، شهریه، پژوهشی و ... در این نسخه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بیش از 80 درصد امور جاری در اتوماسیون اداری واحد بوشهر بصورت بدون کاغذ (پیپرلس) بوده و این سامانه قابلیت اشتراک با نرم افزار سیدا 4 را داراست.

وی افزود: با این روش علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جاری مانند کاغذ، کاتریج و... باعث سرعت بخشیدن به روند اجرا در روال جاری اداری و افزایش رضایتمندی مراجعان و کاربران شدیم.

پناه، دیگر مزیت این سامانه را کاهش چشمگیر حجم دیتای دبیرخانه خواند و تشریح کرد: در سامانه جدید اتوماسیون اداری واحد بوشهر، نامه‌های صادره به صورت خودکار امضا، شماره و تاریخ شده و نیازی به اسکن مجدد و حضور چندباره ارباب رجوع به دبیرخانه نیست.

این مسئول از اجرای موفقیت آمیز سیستم پیامکی دانشجویی و استادی بصورت آنلاین در واحد بوشهر خبر داد و تشریح کرد: با ثبت شماره تلفن همراه دانشجویان و استادان در سامانه، از این طریق آخرین تغییرات در همه امور مربوط به آنان به محض اعمال از طریق پیامک به وی اطلاع داد، خواهد شد.

وی خدمات ارائه شده در این سامانه را بسیار متنوع و کارآمد عنوان و اظهار کرد: از این طریق اطلاعاتی چون اعلام نمره آزمون‌ها به محض ثبت از سوی استاد، ارسال پیامک هنگام تغییر رمز عبور، ارسال پیامک هنگام تغییر وضعیت آموزشی از سوی کارشناس، ارسال پیامک موقع ذخیره و تأئید نهایی کردن نمره از سوی استاد و بسیاری دیگر به اطلاع کاربر رسانیده می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد بوشهر، این پروژه را گامی مهم و مؤثر در خدمت رسانی به دانشجویان و استادان دانست و به آنــا گفت: استفاده از همه قابلیت‌های سامانه سیدا 4، امکان حضور ساده و پرسرعت را در هزاره سوم و دنیای اطلاعات و ارتباطات به سهولت برای کاربر فراهم خواهد کرد.

پناه، دیگر قابلیت مهم اتوماسیون اداری و آموزشی واحد بوشهر را، سامانه جامع پایان‌نامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در این سامانه ارتباط دانشجو با استاد مشاور و راهنما، گروه آموزشی و پژوهشی آنلاین است.

وی ادامه داد : در اکثر واحدهایی که از سامانه پایان نامه استفاده می شود، ثبت اطلاعات بصورت آفلاین و در چند نوبت در سیستم ثبت صورت می‌گیرد که این روش علاوه بر صرف زمان بیشتر، احتمال بروز خطا را نیز افزایش می‌دهد در حالی سامانه جدید پایان نامه‌ها، اطلاعات از طریق پنل استادان، از سوی استاد و دانشجو صورت گرفته و ارتباط مستقیم با سامانه سیدا 4 فراهم شده است.

پناه یکی از مهمترین و پرکاربردترین بخش های اضافه شده به سامانه سیدا 4 را امکان ارتباط مستقیم مدرس کلاس با دانشجو معرفی و تشریح کرد: در این نسخه، استاد به سهولت می‌تواند پیام‌های کلاسی و شخصی خود را از قبیل پیام‌های اطلاع رسانی چون تغییر یا لغو کلاس، زمان امتحان و ... انجام دهد.

پناه افزود: امکان مشاهده کارنامه دانشجو از سوی مدیر گروه، ثبت نمره میان ترم، امکان اپلود جزوات و کتب به دانشجویان و .... از نکات قابل تأمل در سیدا 4 است.

وی از افزایش بخش امنیتی سایت واحد بوشهر خبر داد و بیان کرد: «با بروز رسانی فایروال سخت افزاری، راه‌های نفوذ هکرها به سیستم به طرز چشمگیری بسته شده به گونه‌ای که تنها در 3 روز، حمله سایبری بیش از 20 هکر از سراسر جهان را ناکام گذاشته‌ایم.

این متخصص امور رایانه ادامه داد: با اضافه کردن فرایندهای مالی چون سیستم صندوق رفاه دانشجویی، سیستم ارسال سند به سامانه اکانت سازمان مرکزی، سامانه فارغ التحصیلان و ارتباط آنلاین با سازمان مرکزی و ... تمام نیازهای واحدها و مراکر آموزشی کشور در بخش مکاتبات اداری و دانشجویی برآورده خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد بوشهر در پایان یادآور شد که همه قسمت‌های سامانه اتوماسیون اداری واحد بوشهر بصورت بومی و از سوی متخصصان رایانه‌ای این واحد طراحی و اجرا شده است.

20101

کد خبر: 665558

وب گردی

وب گردی