روایت خواهر خلبان پرواز MH370 از برادرش که متهم به خودکشی است/ تحقیقات FBI ساختگی است، او قربانی شده

چند روز پس از این که «اف بی آی» اعلام کرد احتمالا خودکشی خلبان پرواز MH370 منجر به سقوط هواپیما بوئینگ 777 شده است، سکینه شاه، خواهر خلبان در گفتگویی با سی ان ان می گوید برادرش قربانی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین، نزدیک به دو سال و نیم پس از گم شدن هواپیما بوئینگ 777 از پرواز هواپیمایی مالزی، هنوز خواهر خلبان این هواپیما " صبح ها را با فکردن به برادرش بیدار می شود و شب ها آخرین کارش اشک ریختن برای او است."

سکینه شاه‌‌‌ هنگامی که از یرادرش صحبت می کند نمی تواند احساس خود را کنترل کند. برادر او خلبان هواپیمایی پرواز «ام اچ 370» مالزی، بود که 18 مارس 2014 از رادارها خارج شد و هنوز پیدا نشده است. با این حال تحقیقات پلیس مالزی نشان داد که هیچ مدرکی وجود ندارد که زهاری احمدشاه، خلبان هواپیما در روزهای پرواز دچار مشکلات روانی بوده باشد، اما هنوز خواهر او بر این باور است که برادرش قربانی است و باید از او دفاع کند.

اف بی آی تحقیقات خود را انجام داده بود

چند روز پس از این که «اف بی آی» اعلام کرد احتمالا خودکشی خلبان پرواز MH370 منجر به سقوط هواپیما بوئینگ 777 شده است، سکینه شاه، خواهر خلبان در گفتگویی با سی ان ان می گوید برادرش قربانی است.

تحقیقات FBI فایل های پاک شده ای از کامپیوتر زهاری را نشان می دهد که در آن همان مسیری که پرواز ام اچ 370 رفته و گم شده را شبیه سازی کرده بود. مسیر شبیه سازی شده بسیار شبیه به مسیر واقعی پرواز بود.

اما خواهر زهاری این تحقیقات را با گفتن این که "ساختگی است." رد می کند.

او در این رابطه گفت: این تحقیقات را در سال 2014 انجام داده اند و همان موقع هیچ مدرکی نبود که او را متهم کند. FBI تحقیقات خود را انجام داده بود، اگر هر چیزی را در آن زمان پیدا می کردند، پلیس ابتدا آن را کشف می کرد. او را از ابتدا به یک قربانی تبدیل کرده اند. این اتهام؟ اوه خدای من!

او همچنین گفت که به گفته همسر و فرزند زهاری این دستگاه شبیه ساز به مدت یک سال قبل از پرواز کار نمی کرده است.

گفتنی است مسئولان مالزی هنوز نظری در رابطه با تحقیق جدید «اف بی آی» ارائه نداده اند، مسئولان استرالیایی هم در رابطه با این تحقیق نظر خود را گفته اند. آنها بر این باورند که این تحقیقات به شکل قطعی اتفاقی که داخل کابین هواپیما افتاده است را نشان نمی دهد.

من او را مثل کف دستم می شناختم

با وجود 17 سال اختلاف سنی میان احمدشاه و سکینه شاه هیچ شکی وجود ندارد که آنها ارتباط خوبی با همدیگر داشته اند. سکینه شاه در این باره گفت: حتی زمانی که او تبدیل به یک پدربزرگ شد من به عنوان فرزندم به او نگاه می کردم، هر مشکلی پیش می آمد من اولین نفری بودم که به او کمک می کردم. من او را مثل کف دستم می شناختم.

هنگامی که از او پرسیده شد که برادر خود را توصیف کند، سکینه لحظه ای سکوت کرد، عمیقا فکر کرد و گفت: بسیار دوست داشتنی، با ملاحظه و سخاوتمند. او یک برادر بسیار سخاوتمند بود، سخاوتمند ترین فرد خانواده.

احمدشاه 8 خواهر و برادر دیگر داشت و از 14 یا 15 سالگی عاشق هواپیماها بود. او از سال 1981 وارد هواپیمایی مالزی شده و تجربه 18 هزار ساعت پرواز داشته است.

سکینه می گوید آخرین بار او را چند هفته قبل از پرواز ام اچ 370 در کنار خانواده دیده بود.

داشتم فریاد می زدم

روزی که ام اچ 370 گم شد، سکینه شاه از تلویزیون متوجه شد برادرش خلبان این هواپیما بوده است.

او در رابطه با این لحظه گفت: من داشتم فریاد می زدم، در خانه تنها بودم. او 30 سال تجربه پرواز داشت و بسیار عالی رتبه بود او می دانست دارد چه کاری انجام می دهد.

در ابتدا خانواده زهاری تصمیم داشتند صحبت نکنند، اما وقتی شک ها نسبت به اینکه مقصر بودن خلبان زیاد شد، سکینه تصمیم گرفت از برادر خود دفاع کند. خانواده او پس از این تصمیم سه فیلم کوتاه در رابطه با احمدشاه در یوتیوب منتشر کردند.

سکینه شاه در این رابطه گفت: حرف و اتهامات زیادی در رابطه او بود، من فکر کردم که ما باید به دنیا بگوییم او چه کسی است. می خواستیم نشان دهیم او یک دیوانه نیست بلکه یک پدر و پدربزرگ معمولی است.

او همچنبن با رد اینکه زهاری با همسرش مشکلات زیادی داشته است، گفت: آنها 30 سال با هم بودند و سه کودک داشتند، من نمی گویم هیچ مشکلی نداشته اند، اما نه در حدی که طلاق بگیرند.

با اینکه هنوز معلوم نیست برای هواپیما چه اتفاقی افتاده سکینه شاه گفت که قبول کرده که هواپیما سقوط کرده است و آنها به پسری که روزی به او «اری» می گفتند خداحافظی کرده اند.

او گفت: ولی او همیشه اینجا است، من در زمان حال از او صحبت می کنم. این بسیار غیر واقعی است که او رفته باشد و همچنین بسیار سخت است.

20103

کد خبر: 665650

وب گردی

وب گردی