اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درباره تجلیل از پژوهشگران استان که توانستند بر تیم دانشگاه CMU آمریکا -بزرگ ترین دانشگاه جهان پیروز شوند

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص چرایی تقدیر از پژوهشگران استان که توانستند بر تیم دانشگاه CMU آمریکا -بزرگ ترین دانشگاه جهان پیروز شوند اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز متن این اطلاعیه بشرح زیر است.

نوید مسرت بخش سفر ریاست محترم جمهور ،به استان قزوین بی گمان رویداد نیکوی است که به نتایج مثبتی در پهنه ی استان عالم پرور قزوین منجر خواهد شد.

نوید مسرت بخش سفر ریاست محترم جمهور ،به استان قزوین بی گمان رویداد نیکوی است که به نتایج مثبتی در پهنه ی استان عالم پرور قزوین منجر خواهد شد.

از آن رو که بالاترین مقام اجرایی کشور با حضور در هر نقطه کشور با بررسی ویژگی‌ها،چالش ها،افزایش پتانسیل ها و ارتقای زیرساخت‌های آن منطقه می پردازد.

آنچه که دانسته است،سفر ریاست محترم جمهور،فرصت مغتنمی است که این مقام عالی کشور با چهره ی فرهیخته ی استان قزوین که همواره در عرصه ی علم و فرهنگ برگزیده و زادگاه اندیشمندان،عالمان و دانشمندان برجسته بوده، آشنایی پیدا کنند.

در همین راستا،پیشنهاد می شود،با توجه به این که استان قزوین،استان دانشگاهی است و هم اکنون تعطیلات تابستانی فصل کم تحر ک دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محسوب می‌ شود با برنامه ریزی و رایزنی با نهاد ریاست جمهوری ،سفر ایشان به مهر ماه که بهار دانش و حضور پرشور دانشجویان است موکول شود.

از سویی دیگر با توجه به این که نخبه گان علمی و فرهنگی ، سرمایه های عظیم هر سرزمینی به شمار می آید که فرآیند توسعه و پیشرفت در گرو اندیشه و عملکرد آنان خلاصه می شود ، لزوم برگزاری نشست هم اندیشی عالی ترین مقام اجرایی کشور با این قشر فرهیخته برای بررسی راهکارهای بهبود زمینه های توسعه های علمی استان ضروری به شمار می آید که این مهم در فصل بازگشایی و شروع فعالیت مجدد مراکز آموزشی ممکن خواهد شد .

و دیگر آن که تداوم پیروزی های تیم های دانشگاهی و نخبه گان دانش رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اکنون به جریانی پویا و تاثیرگذار بدل شده که نیازمند پشتیبانی است ؛ایجاد انگیزه در جوانان نخبه ربوکاپیست، موجب توسعه دانش رباتیک شده و تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که اکنون دارنده نشان قهرمانی جهان در مقابل تیم CMU آمریکا- بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه کامپیوتر جهان – می تواند با برخورداری از حمایت مسوولان فهیم کشور و استان ، روند توسعه رباتیک در ایران را شتاب ببخشد .

اگرچه این تیم همواره مورد الطاف مسوولان استان به ویژه شهردار محترم و اعضای گرامی شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفته ولی در قیاس با آن چه که سایر کشورهای پیشرفته برای موفقیت نخبه گان خود هزینه می کنند
این ها کفایت نخواهد کرد .

شایان ذکر است پس از پیروزی تیم آیندهون هلند در مسابقات جهانی ربوکاپ 2011 ، این شهر میزبان جشن باشکوهی بود که به غایت برای ایجاد انگیزه به نخبه گان خود و تقدیر از آنان، همت گمارده بود .
سخن به مجمل می گوییم ؛برای ایجاد زیرساخت های توسعه باید نیروی انسانی را که تمامی سرمایه هر سرزمینی است قدر دانست و بر صدر نشاند.

سفر ریاست عالی جمهور و دیدار با نخبه گان امکانی است که باید آن را مغتنم شمرد و به چشم انداز روشن فرداها نظر داشت .

20101

کد خبر: 665729

وب گردی

وب گردی