رئیس شورای عالی نظارت در منطقه 3:  در مقابل  دانشگاه آزاد اسلامی دارای مسئولیت سنگینی هستیم و باید مشکلات را برطرف کنیم

جلسه شورای عالی نظارت منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی  با حضوررئیس شورای عالی نظارت در منطقه 3، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استانهای شمالی، رؤسای دبیرخانه هیأت های امنای استانی سه استان شمالی و جمعی از مدیران و مسئولین هیأت موسس شورای عالی نظارت دانشگاه آزاد اسلامی در سالن جلسات مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد شاهورانی رئیس شورای عالی نظارت در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت، مشارکت در استانهای شمالی با لاخص استان گیلان را با شورای عالی نظارت بسیار مطلوب خواند و گفت: با توجه به تنظیم اساس نامه شورای عالی نظارت همکاری و مشارکت بسیار مطلوبی بین این شورا و رؤسای مراکز استان های شمالی وجود داشته و این روند همکاری رو به رشد است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید بودن این دانشگاه توسط حضرت امام (ره) بود و تاکنون با داشتن ظرفیت های فوق العاده موجود در این دانشگاه، حدود 50% بار آموزش عالی کشور را به دوش گرفته است و می توان گفت یکی از بهترین دستآورد های انقلاب تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی بود.

دکتر شاهورانی با برشمردن علل تشکیل هیأت نظارت، اذعان داشت: از علل اصلی تشکیل هیأت نظارت ایجاد کیفیت در کنار کمیت بود و در این دهه ما به دنبال افزایش کیفیت مانند به وجود آمدن مراکز دانش بنیان بوده و شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین عوامل درآمد زایی در آینده است.

رئیس شورای عالی نظارت در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی با مقایسه دانشگاههای اروپایی و آسیایی اظهار کرد: در کشورهای اورپایی و شرق آسیا، دانشگاهها با توجه به این که صنعت وارد دانشگاه شده است می توانند کیفیت لازم را به وجود آورند و در کارهای پژوهشی اولویت اساتید شرکت های دانش بنیان است . در دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک همکاری بسیار مناسب بین دانشگاه و مدیریت آن خواهیم داشت لذا امروز ما در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی دارای مسئولیت سنگینی هستیم و باید بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با برشمردن ساختارتشکیلاتی هیأت عالی نظارت افزود: این هیأت در سال جاری چند واحد دانشگاهی را به عنوان پایلوت انتخاب کرده و در طی این مدت که از شهریور ماه سال جاری کلید می خورد برنامه های مدونی که توسط هیأت نظارت پیش بینی شد در این واحد های دانشگاهی اجرا و واحد های دانشگاهی مشخص شده تحت نظارت قرار می گیرند.

در ادامه دکتر رضا علی محسنی معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 با تشکر از برگزاری این جلسه بیان داشت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که مجموعه وسیع و گسترده علمی است از مهمترین آثار نظام مقدس انقلاب اسلامی است که در حال حاضر جایگاه دانشگاه در جوامع جهانی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی مطرح است.

وی افزود: مشکلات و ضعف ها باید شناسایی شوند و از دلسردی بپرهیزیم و با نیرویی مضاعف ادامه مسیر دهیم.

دکتر محسنی همچنین اظهار کرد: در دو بخش اجرا و نظارت که بسیار مهم هستند باید اقدام کنیم که در این راستا خوشبختانه در بخش اجرا دستآورد های خوبی حاصل شد و در بخش نظارت باید موفقیت بدست آید.هدف بعد نظارت در کنار اجرا برای کمک به پیشبرد اهداف واحد و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید وجود داشته باشد.

معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 با تأکید بر توجه به ضوابط و دستورالعمل ها بیان داشت: اهتمام به مصوبات موسسه با توجه به اسناد بالادستی که به عنوان سند توسعه و نقشه راه در پیشرو است باید مورد توجه قرار گیرد و پایبندی به کارگروه 9 گانه باید معیار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نظارت همراه ارائه راهکارها و ارائه پیشنهادات خواهد بود که در این رابطه باید ضمن رعایت ضوابط و مقررات متعلق به دانشگاه و رعایت مجموعه مصوبات در هیأت نظارت و حرکت در چارچوب برنامه های مدون و شیوه نامه ، احترام به مقررات دانشگاه ، حذف نگاه جزیره ای و داشتن نگاه منطقه ای در جهت ارائه راهکارها و پیشنهادات سودمند اقدام کرد.

دکتر علیرضا امیرتیموری دبیرهیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست ضمن خیرمقدم و ارائه گزارشی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، گفت: با تکلیفی که برای رؤسای واحد های دانشگاهی و مراکز استان تعیین شده است با توجه به طراحی سامانه ارزیابی عملکرد، منبعد ارزیابی عملکرد آنان بر اساس مقدار فعالیت آنان در جهت رسیدن به اهداف تکلیف شده و خروجی با کیفیت تولید علم در دانشگاههای کشور خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سال 1393 حرکت به جلو دانشگاه آزاد اسلامی شروع شد که یک قسمت آن کیفیت بخشی به تولیدات علمی بوده که در طی بالغ بر دو سال شاهد ارتقای مرتبه علمی بسیار جذاب و حائز تقدیر در این دانشگاه بودیم که در این راستا می توان به کسب رتبه سوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در بین دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور که اخیرا در رتبه بندی جدید گوگل اسکولار بدست آمد اشاره کرد. دانشگاه آزاد اسلامی همواره نشان داد که نقش مهمی را در تولیدات علمی کشورخواهد داشت.

لازم به ذکر است در این جلسه از زحمات دکتر سید علی میرابراهیمی تقدیر و تشکر و آقای دکتر رضا علی محسنی به عنوان معاون جدید هیأت عالی نظارت در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

در پایان هر یک از اعضای حاضر نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

20101

کد خبر: 665730

وب گردی

وب گردی