مجلس  آسیب‌های اجتماعی را  با برطرف کردن موانع قانونی  رفع کند/ آسیب‌هایی که ممکن است  به بحران تبدیل شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که مجلس با توجه به کارکردهای ویژه‌اش باید در صورت وجود مشکل در حوزه قوانین، آن را برطرف کند تا آسیب‌هایی همچون فقر، اعتیاد و معلولیت کمتر شود، آسیب‌هایی که در صورت برطرف نشدن ممکن است در آینده نه چندان تبدیل به بحران شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، زهرا ساعی با بیان این‌که «یکی از فعالیت‌های مجلس تدوین قوانینی برای حل مشکلات کشور است» گفت: یکی از این مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی است که آمارها حکایت از افزایش آن دارد؛ این شیب در برخی از حوزه‌های اجتماعی بیشتر است که معلول برخی بی‌قانونی‌هایی با ریشه از قبل است و این‌طور نیست که برای سال‌های اخیر باشد.

او ادامه داد: البته گاهی قوانین مورد نیاز وجود دارد اما دستگاه‌های متولی آن را به خوبی اجرا نمی‌کنند؛ در این رابطه نیز مجلس در راستای انجام وظیفه نظارتی‌اش ابزارهای کافی را به کار گیرد تا جلوی بی‌قانونی‌ها گرفته شود. کمیسیون اجتماعی نیز در این رابطه همت دارد و به صورت حساس مسائل را بررسی می‌کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با بیان این‌که «سیاست واحدی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی پیگیری نمی‌شود»، گفت: بعضا دستگاه‌های متولی متعددی سیاست مختلف را مورد بررسی و اجرا قرار می‌دهند یعنی در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت همگام نیستند حال اینکه باید در این چهار قدم هر حوزه با هم همگام و هم‌قدم باشند.

او گفت: کارهای جزیره‌ای و جداگانه از آفات حوزه مسائل اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های متولی در سیاست و اجرا با هم همگام و همراه باشند و در یک جهت حرکت کنند.

20103

کد خبر: 665791

وب گردی

وب گردی