حجت الاسلام و المسلمین صدیقی: انسان ناعادل طعمه گرگ های ایمانی می شود

امام جمعه موقت تهران گفت: همه مومنان باید عادل باشند؛ انسانی که از رتبه عدالت ساقط شده باشد، طعمه گرگ های ایمانی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران افزود: انسان با تقوا به حاکمیت و نصرت خدا فکر می کند و به قدرت باریتعالی باور دارد.
وی تقوای اخلاقی را بسیار مهم توصیف کرد و یادآور شد: انسان با تقوا ملکات ارزشی در خود ایجاد می کند، ملکه عفت، ملکه سخاوت، ملکه شجاعت، ملکه ایثار و ملکه عدالت چون همه باید عدالت داشته باشند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: عدالت مخصوص امام جماعت و امام جمعه نیست، هر مومنی باید عادل باشد، گناهان کبیره موجب فسق می شود و انسانی که از رتبه عدالت ساقط شده است، طعمه گرگ های ایمانی می شود.
حجت السلام و المسلمین صدیقی همچنین گفت: عدالت تعادل، توازن و آرامش است، عدالت عملی هم این است که تیر شیطان به انسان اصابت نکند. چشم باید پاک باشد، اعضا و جوارح باید تحت فرمان خدا به کار گرفته شود.
وی افزود: اعضا و جوارح ما عیون و ماموران خدا هستند، نکند که با این ماموران معصیت انجام دهیم.
وی در ادامه به تفسیر سوره حمد و عبارت مالک یوم الدین پرداخت و یادآور شد: خداوند مالکی است که پرورش می دهد، تربیت می کند. خداوند هر کسی را به اندازه توانش تربیت می کند و اگر کسی دل پاکی داشته باشد، رب العالمین طهارت را در دل او تشدید می کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر کسی در جست و جوی خداوند است، ربوبیت خدا اقتضا می کند، دل طالب حق را تثبیت کند، این دل، دلبر واقعی را جست و جو می کند و خداوند احوال عارفان را در مدارج توحیدی هدایت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: مالکیت مخصوص خداوند است. تمام مالکیت های سلاطین در این دنیا زمانی دارد، هر چه اسناد و مستغلات دارند،مقطعی است و با مرگ مالکیتشان تمام می شود اما مالکیت خدا ابدی و ازلی است و تمام نمی شود.
وی گفت: حتی اختیار انسان نیز در مالکیت خداوند است با وجود این خدا خودش را با صفت رحمان و رحیم معرفی کرده است و سپس مالک یوم الدین را گفته است و این دلداری به مومنان است تا نگران نباشند.
پیش از خطبه اول نماز جمعه تهران، امیر عباسی مداح اهل بیت به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به مداحی پرداخت.

202

کد خبر: 665877

وب گردی

وب گردی