هومن برق نورد در "کتاب باز":نمی‌توانم با شعر نو ارتباط برقرار کنم

هومن برق نورد گفت: نمی‌توانم با شعر نو ارتباط برقرار کنم، اما اشعار قدیمی را خیلی دوست دارم. همچنین تمام کتاب‌های فاضل نظری را دارم و کنار دستم هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این برنامه، هومن برق‌نورد بازیگر تئاتر و تلویزیون، با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اشاره به اینکه در حوزه مطالعه، بیشتر فیلمنامه می‌خواند، گفت: قبل از ورود به عرصه بازیگری زیاد کتاب می‌خواندم. سه تا کتاب قطور را همزمان دست می‌گرفتم و از هر سه در طول روز می‌خواندم. البته این موضوع به سن پانزده-شانزده سالگی‌ام باز می‌گردد، اما الان فرصت خواندن کتب قطور را ندارم.

وی در بخش دیگری از این برنامه گفت: به خاطر زیاد بودن مسئولیت‌ها و دغدغه‌های دیگر زندگی کمتر فرصت می‌کنم کتاب بخوانم اما به شعر خیلی علاقه دارم و سعی می‌کنم شعر بیشتر بخوانم. همیشه به انسان‌هایی که وسط صحبت‌هایشان شعری متناسب هم می‌خوانند که مهر تاییدی بر حرف هایشان می‌زند، غبطه می‌خورم، اما من چنین قابلیتی ندارم. من شعر را خوب درک نمی‌کنم ممکن است معنایش را بفهمم اما استفاده به موقع از آن را نمی‌دانم.

بازیگر سریال دودکش گفت: با شعر نو هم نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم، اما اشعار قدیمی را خیلی دوست دارم. همچنین تمام کتاب‌های فاضل نظری را دارم که خیلی دوستشان دارم و زیاد هم به سراغشان می‌روم و کنار دستم است.

برق‌نورد ادامه داد: مادرم خیلی اهل کتاب است و در دوران کودکی برایم خیلی کتاب می‌خواند. از زمانی که خواندن یاد گرفتم خودم کتاب خواندم. در دوره نوجوانی بیشتر کتاب‌های مصور مطالعه می‌کردم و با «تن تن» خواندن را شروع کردم.

او به خاطره‌ای از دوران کودکی اشاره کرد و گفت: یک بار با دوست مادرم به پارک رفتم و هر خوراکی‌ای پیشنهاد داد برایم بخرد، گفتم نه، گفت پس چه می‌خواهی؟ گفتم کتاب! خیلی متعجب شد و رفتیم کتاب خریدیم.

این بازیگر در پایان گفت: در اتوبوس‌ها، مراکز تفریحی، پارک‌ها و به طور کلی اماکن عمومی اگر کتاب باشد، می‌تواند مشوقی برای گسترش کتابخوانی باشد.

برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز» با اجرای امیرحسین صدیق و تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان شنبه تا چهارشنبه از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

508

کد خبر: 665879

وب گردی

وب گردی