باروتی: بورس بازان از تغییر جدید بازار سرمایه استقبال کردند

کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر مدیریتی بازار سرمایه باعث واکنش مثبت بازار سرمایه شد اما این که رشد کنونی در بازار تداوم داشته باشد یا خیر باید منتظر ماند.

هاشم باروتی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسکانیوز ارزیابی خود از روند بورس در هفته ای که گذشت را اینگونه بیان کرد: روند بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته علایم بسیار خوبی را از خود نشان داد و به نوعی می توان گفت که شاخص با رشد بیش از 700 واحدی همراه بود.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها با اتمام مجامع وضعیت بازار به همین صورت مثبت خواهد بود، گفت: بخشی از صعودی بودن روند بازار مربوط به برخی از سرمایه گذاران است که به مقاومت های خود نزدیک شده ومعاملات پرحجمی را داشتند.

باروتی در ادامه گفت: برخی از شرکت ها همزمان با اتمام مجامع قادر به ارائه گزارش های مطلوبی بودند که در بسیاری از مواقع این چشم اندازها مثبت بوده است.

وی با اشاره به جابجایی که در مدیریت سازمان صورت گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر اعضای هیات مدیره ای که انتخاب شده اند سوابق مدیریتی خوبی را در سازمان داشتند و به نظر می رسد که یک همیاری و همدلی در سازمان به وجود آمده که واکنش مثبتی از طرف سرمایه گذاران در بازار ایجاد خواهد شد.

وی به تجربه شاپور محمدی در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی ها، سیاست گذاری هایی که محمدی در سازمان بورس در رابطه با سیاست های کلان بازار سرمایه دارد به نوعی در راستای بهبود فرایندی است که فطانت به دنبالش بوده و این مساله می تواند نقطه امیدی برای بازار سرمایه باشد.

وی دلیل روند مثبت بورس در روز چهارشنبه را اینگونه بیان کرد: روز چهارشنبه برخلاف اینکه بازار خودرویی ها مثبت باشند بسیاری از شرکت های پتروشیمی و صندوق های سرمایه گذاری رشد و معاملات خوبی را تجربه کردند که این امر منجر به مثبت شدن روند بورس شد.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشانگر تغییر نگاه بازار نسبت به لیدرهای بازار است و در حال حاضر بخشی از این لیدرها به پالایشگاه ها برمی گردد و فکر می کنم که شرایط بازار تا حدودی به سمت روند صعودی پیش رود.

401/601

کد خبر: 665905

وب گردی

وب گردی