تبلیغاتی که از درو دیوار ها بالا می روند/وعده های دروغین با استفاده از اعتبار دانشکاه آزاد اسلامی

امروزه دیگر رقابت در عرصه اقتصادی تنها محدود به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نمی‌شود، بلکه این رقابت به همه سطوح کشیده شده است، حوزه آموزش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست؛ رقابتی که صاحبان آن سعی می‌کنند با روش های مختلف از سایر رقبای خود پیشی بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، کافی است از کنار کتابفروشی‌های میدان انقلاب رد شوید تا با سیل پلاکاردها و تبلیغاتی مواجه شوید که درست یا نادرست به نوعی به آموزش مربوط هستند. از نوشتن پایان نامه و مقاله آی اس آی گرفته تا کلاس‌های زبان و مشاوره.

عده‌ای با استفاده از نام و اعتبار چهره‌های شاخص، عده‌ای با متدها و سرفصل‌های جدید درسی، عده‌ای با استفاده از اعتبار سایر موسسات و... سعی دارند در این آشفته بازار گوی سبقت را از سایر موسسات بربایند.

آگهی زیر مربوط به یک موسسه آموزش زبان و تقویت مهارت‌ها در آزمون EPT است که اخیرا در حاشیه برگزاری آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت گسترده در بین شرکت‌کنندگان پخش شد، اما آنچه بیش از همه باعث جلب توجه دریافت‌کنندگان این آگهی شد، استفاده از لوگوی دانشگاه آزاد اسلامی در کنار لوگوی موسسه بود؛ امری که برای بسیاری این ذهنیت را ایجاد می‌کرد که موسسه مذکور دارای ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی است و چه بسا همین ذهنیت تعدادی از علاقمندان به قبولی در آزمون EPT را به ثبت نام در کلاسهای این موسسه ترغیب می‌کرد.

وقتی از مسئول این موسسه سئوال شد که آیا این کلاس‌ها با نظارت و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود جواب داد: «خیر، ما به این دلیل از آرم دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌کنیم که آزمون EPT بیشتر مورد توجه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.»

موضوع را با دکتر علیرضا مصدق، مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کردیم که او در پاسخ گفت: «آرم دانشگاه ازاد اسلامی با توضیح مشخصی که دارد، 2 مرتبه در اداره ثبت علائم به ثبت رسیده و حق استفاده از آرم دانشگاه آزاد اسلامی و حتی آرم‌های مشابهی که ممکن است ایجاد شبه کند ممنوع است.»

او افزود: «هر کسی خصوصی یا غیر خصوصی از آرم دانشگاه آزاد اسلامی و یا علامتی شبیه به علامت دانشگاه آزاد اسلامی کند از طریق کیفری قابل پیگری است. بعلاوه ممکن است استفاده از آرم دانشگاه آزاد اسلامی یا علامت‌هایی مشابه، به دانشگاه خدشه و خسارت وارد کند که از این نظر نیز قابل پیگیری است.»

با توجه به این که اکنون صدها هزار تن از جوانان کشور در گیر و دار فعالیت آموزشی و پژوهشی در ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی هستند، شکل‌گیری و رونق کسب‌وکارهایی در حاشیه این فعالیت‌ها طبیعی است؛ اما ذهنیت‌سازی نادرست و به ویژه استفاده از اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته نیست.

20101

کد خبر: 665925

وب گردی

وب گردی