بارندگی‌ها در سراسر کشور ادامه خواهد داشت/دمای تهران به 40 درجه می رسد

کارشناس هواشناسی از ادامه بارندگی‌ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرکرده گفت: امروز پدیده بارش برای شمال کشور در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به پیش بینی بارندگی‌ها در جنوب کشور گفت: استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و شمال استان هرمزگان هم بارندگی پیش بینی می‌شود و این در حالی است که بارش‌ها در این نواحی شاید به حدی برسد که موجب بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی شود،‌ ضمن این که وقوع صاعقه هم در نواحی جنوبی کشور پیش بینی می‌شود.

سرکرده ادامه داد:‌ وزش باد امروز در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل پیش بینی نشده، اما از فردا در همین مناطق، شدت وزش باد موجب بروز گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس هواشناسی افزود: امروز صبح در شهرهای مشهد مقدس، درگز و بابلسر بارش باران گزارش شده است، ضمن این که بارندگی در مناطق شمالی کشور هم ادامه دارد.

او با بیان این که کاهش دمای هوای تهران محسوس است، گفت:‌ بعد از این بعید به نظر می رسد که تهران دمای 40 درجه را تجربه کند و دلیل آن هم چیزی جز کشیده شدن پرارتفاع جنب قاره ای به عرصه های پایین تر نیست و از این جهت دما نزدیک به 35 الی 36 درجه خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز دمای تهران در گرمترین زمان به 34 درجه می رسد و این در حالی است که مردم پایتخت دیروز هم دمای 35 درجه را تجربه کردند.

20103

کد خبر: 665962

وب گردی

وب گردی