با حضور معاون بین‌الملل بنیاد سعدی؛ دوره‌ آموزشی فارسی آموزان ارمنستانی پایان یافت

نشست پایانی دوره‌ کوتاه مدت آموزش زبان فارسی ویژه‌ی اعضای انجمن حافظ و دوست داران زبان و ادبیات فارسی ارمنستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این نشست سید محمدرضا دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای انجمن حافظ در دوره‌ آموزش زبان فارسی و ایجاد فرصتی مناسب برای دیدار از تهران و اصفهان، اظهار کرد: بنیاد سعدی آمادگی خود را برای ارسال وسایل کمک آموزشی و اعزام استادان زبان و ادبیات فارسی و هر گونه مساعدت در زمینه آموزش این زبان در ارمنستان اعلام می دارد.

وی با تاکید بر راه اندازی انجمن فارغ التحصیلان آشنا به زبان فارسی در ارمنستان، گفت: فارغ التحصیلان پس از فراغت از تحصیل رابطه خود را با گروه های آموزش زبان فارسی، فارسی آموزان و استادان این زبان ادامه دهند تا هم با زبان و ادبیات فارسی انس بیشتری بگیرند و هم از مطالعه متون زبان فارسی لذت بیشتری ببرند و ارتباط خود را با این گروه ها حفظ کنند.

معاون بین الملل بنیاد سعدی، ادامه داد: مطالعه تاریخ و فرهنگ ایران که قدمتی هفت هزار ساله دارد نمی تواند با ترجمه متون زبان فارسی به زبان های دیگر اثر بخش باشد بلکه تنها از راه یادگیری زبان فارسی امکان پذیر است .

وی به وجود یازده مدرسه فارسی زبان در ارمنستان اشاره کرد و گفت: یکی از هدف های برگزاری دوره های آموزشی زبان فارسی در ایران، افزایش تعداد این مدرسه ها در ارمنستان و ایجاد کارآفرینی در زمینه جذب نیروهای ارمنی مسلط به زبان فارسی در این مدارس دانست.

دربندی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی 20 ساعته به منظور تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، خبر داد.

در این نشست همچنین دانشجویان فارسی آموزِ انجمن دوست داران زبان و ادبیات فارسی (حافظ) که اغلب برای نخستین بار به ایران سفر کرده اند، از سفرشان به ایران اظهار خرسندی کردند و ایران را کشوری زیبا و با امکانات بسیار مناسب و مردمانی مهمان نواز و میراث فرهنگی غنی توصیف کردند.

در پایان این نشست، دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی، به درخواست فارسی آموزان علاقه‌مند ارمنی مبنی بر تجهیز منابع کتابخانه‌ای دانشکده روابط بین الملل دانشگاه ایروان به متون زبان و ادب فارسی، قول مساعد داد.

گفتنی است، این جمع بیست نفره از اعضاء انجمن حافظ که متشکل از دانشجویان رشته‌های ایران­شناسی، روابط بین­الملل، حقوق بشر و ویراستاری و دارای سطوح مختلف سنی هستند، به منظور شناخت فرهنگ، تمدن و زبان فارسی، به ایران سفر کرده و میهمان بنیاد سعدی در تهران شدند تا با ارتقای آموخته­های خود از زبان فارسی و بازدیدهای فرهنگی و گردشگری به تعامل خود با ایران، عمق و شتاب بیشتری دهند.

دانشجویان عضو این انجمن، زبان فارسی را به عنوان زبان سوم در رشته تحصیلی خود و به صورت اختیاری برگزیده‌اند و در دوره کوتاه مدت آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی، به فراگیری مکالمه و واژگان ارتباطات بین‌الملل و روابط عمومی پرداختند.

انجمن حافظ که دوست داران زبان و ادبیات فارسی در ارمنستان را گرد هم می آورد، در سال 1394 با پیام رئیس بنیاد سعدی و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مدیرعامل انجمن دوستی ایران و ارمنستان و جمعی از دانشجویان و علاقه­مندان به زبان و ادبیات فارسی در سالروز بزرگداشت حافظ، با بیش از 150 عضو در ایروان، راه ­اندازی شد.

503

کد خبر: 666001

وب گردی

وب گردی