نگرانی یک نماینده از انشعاب در فراکسیون ولایت مجلس

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: فراکسیون ولایت که می‌تواند فراکسیون‌های جزئی‌تر در مجلس را پوشش دهد باید فعال‌تر عمل کند تا فلسفه وجودی‌اش زیر سوال نرود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، اکبر رنجبرزاده درباره تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس گفت: به نظر من فراکسیون ولایت و فراکسیون مستقلین می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های اساسی مجلس و یا موضع‌گیری‌های سیاسی با یکدیگر هماهنگی داشته باشند لذا جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: ظاهراً در فراکسیون جدید هم از مستقلین، هم طیفی از امید و هم اصولگرایان وجود دارد اما اعضای این فراکسیون عمدتاً با فراکسیون ولایت همسو هستند و این فراکسیون متشکل از کسانی است که به ریاست آقای لاریجانی رأی دادند.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس با انتقاد از سکوت و رکود حاکم بر فراکسیون ولایت تصریح کرد: فراکسیون ولایت که می‌تواند فراکسیون‌های جزئی‌تر در مجلس را پوشش دهد باید فعال‌تر عمل کند تا فلسفه وجودی‌اش زیر سوال نرود.

رنجبرزاده ادامه داد: اگر فراکسیون ولایت نتواند در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش خود را ایفا کند تشکیل فراکسیون‌های کوچک‌تر و جزئی‌تر که منشعب از این فراکسیون هستند ممکن است موفقیت آمیز نباشد و کلیت جریان اصولگرا از آن آسیب ببیند؛ چرا که انشعابات موجب تفرقه و تفرقه موجب شکست می‌شود.

وی اضافه کرد: فراکسیون ولایت بعد از انتخابات هیأت رئیسه مجلس یکی دو جلسه در مورد حقوقدانان شورای نگهبان و موضوعات دیگر جلساتی داشته که آن هم جلسات فراگیری نبوده و در موضع‌گیری‌های سیاسی بیرون مجلس و حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز واکنشی نشان نداده است؛ در حالی که این فراکسیون باید در تصمیم‌گیری‌های بیرون و داخل مجلس و انتخابات‌ مختلف برنامه شفاف و روشنی داشته باشد تا انسجام و اتحاد این مجموعه مورد آسیب قرار نگیرد.

202/201

کد خبر: 666124

وب گردی

وب گردی