اثرات مؤثر تعطیلات تابستانی از نگاه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

با آغاز فصل تابستان و تعطیلات دانش‌آموزان و دانشجویان، خانواده‌های ایرانی معمولاً این فصل را برای سفرهای خود برمی‌گزینند تا غبار خستگی چند ماه کار مستمر را از تن بزدایند و نیرویی را برای کار بهتر و پرانرژی‌تر ذخیره کنند.

دراین‌بین چند سالی است که با تمهیدات عاقلانه و خردمندانه مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، تعطیلات تابستانی به سبد رفاهیات کارکنان این دانشگاه افزوده‌شده تا درزمانی که کمترین پیک کاری برای دانشگاه‌ها رقم می‌خورد کارکنان بتوانند در کنار همسر و فرزندان خود تعطیلات بدون دغدغه‌ای را پشت سر بگذارند.

برای دریافت انعکاس این تعطیلات به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود سری زدیم تا از زبان آن‌ها اثرات و نتایج این تعطیلات را بر روحیه و کار آنان جویا شویم .

کاظم مسعودیان از کارکنان حوزه روابط عمومی با تشکر از دکتر میرزاده و معاونان ایشان به خاطر مصوب کردن این تعطیلات برای کارمندان می‌گوید: به نظر من این فرصت در تابستان حتی از تعطیلات عید نوروز هم مؤثرتر است چراکه در ایام نوروز به سبب شلوغی جاده‌ها و اماکن تفریحی خیلی‌ها ترجیح می‌دهند تابستان را برای سفر انتخاب کنند و وجود این تعطیلات به‌واقع گام بزرگی در روحیه بخشی به کارکنان است .

عرب احمدی از کارکنان حوزه ریاست نیز از تعطیلات تابستانی به‌عنوان هدیه سازمان به کارکنان یاد می‌کند و مسببان این مهم را آشنا به امور اداری و روانشناسی کارمند می‌داند و می‌گوید : عده‌ای از کارکنان در بخش‌هایی هستند که حتی برای یک روز مرخصی هم دغدغه فکری دارند و به‌واقع این تعطیلات فرصتی مغتم برای کارمند است .

محمود. ق کارمند بخش آزمایشگاه وجود این خدمات را برای کارکنان ضروری می‌داند و بیان می‌کند که علاوه بر جنبه‌های بسیار خوب تعطیلات تابستانی ، صرفه‌جویی زیادی هم برای دانشگاه انجام می‌گیرد چراکه تأسیسات دانشگاه در این ایام خاموش می‌شود.

مجید جعفری نیز در این رابطه از برنامه‌ریزی کارکنان برای تعطیلات یادشده می‌گوید و پیشنهاد می‌دهد که این تعطیلات می‌تواند در دو مقطع در تابستان انجام گیرد تا اگر کسی نتوانست به هر علتی در این چند روز به مسافرت برود در مقطع دوم بتواند برنامه‌ریزی کند .

حسین محمدیان مدیر برنامه‌ریزی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود درباره چگونگی استفاده‌اش از این تعطیلات می‌گوید : صرفاً این ایام را برای استراحت در منزل و رسیدگی به امور عقب‌افتاده در نظر گرفته‌ام چراکه اکثر امور اداری را می‌توان در همین ایام انجام داد ، البته برنامه‌ریزی کرده‌ام که به زیارت امام هشتم (ع) نیز بروم .

عامری معاون عمرانی واحد شاهرود می‌گوید: تعطیلات تابستانی فرصت انجام مسافرت و گردش را برای کارکنان و اعضاء هیئت‌علمی فراهم می‌کند که نتیجه آهن کاهش دل‌مشغولی‌های فکری ، استرس و افزایش نشاط و بهره‌وری در سیستم خواهد بود .

صادقی نیز که یکی از کارکنان حوزه انتظامات است فرصت یک‌هفته‌ای تعطیلات را گامی مهم در تجدید انرژی برای کار بهتر می‌داند و می‌گوید : برنامه‌ریزی کرده‌ام تا با خانواده به یک سفر یک‌هفته‌ای بروم که البته با واحدهای مختلف دانشگاهی هم برای رزرو مکان نامه‌نگاری کرده‌ام و خوشحالم که چنین فرصتی را دانشگاه به ما داده است .

مژده محمدی کارمند بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاه تعطیلات تابستانی را برای کارکنان زن بسیار روحیه‌بخش توصیف می‌کند چراکه می‌توانند بیشتر در خدمت خانواده و به‌خصوص فرزندان باشند .

عباس مهری از کارکنان بخش حراست واحد دانشگاهی شاهرود هم که اهل سبزوار است تعطیلات را فرصتی مناسب برای تفریح و دیدار از فامیل‌های وابسته به خود در شهرش می‌داند که در ایام دیگر شاید نشود به‌خوبی این ایام برنامه‌ریزی آن را انجام داد.

آنچه از این مصاحبه برمی‌آید اثرات مثبت و اثربخشی است که یک تصمیم هوشمندانه در رأس دانشگاه را به تصویر می‌کشد . به‌واقع نگاه به کارکنان و اساتید با جنبه‌های رفاهی که ابعاد آن کم هم نیستند می‌تواند کارایی و بازدهی دانشگاه را تا حد ممکن بالا ببرد .

اموری که نه‌تنها ضرری به جریان کار دانشگاه وارد نمی‌کند بلکه می‌تواند در افزایش راندمان این مجموعه بزرگ نیز اثرات بسزایی داشته باشد.

20101

کد خبر: 666168

وب گردی

وب گردی