تولید دو خودروی الکتریکی جدید توسط جگوار

چند سال پیش که تسلا از خودروی مدل S رونمایی کرد، به عقیده بسیاری از مردم، ظاهر آن بسیار شبیه به خودروهای جگوار بود. حال این شرکت بریتانیایی تصمیم دارد با تولید خودروهای الکتریکی جدید، قدم در راه تسلا بگذارد. محصولات جدید جگوار به رقابت با تسلا مدل S و مدل X خواهند پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، جگوار تصمیم دارد دو خودروی الکتریکی را در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار کند. سری جدید که با نام X590 شناخته خواهد شد، شامل یک خودرو فست‌بک و یک شاسی‌بلند الکتریکی خواهد بود. این خودروها در بهترین حالت در سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه خواهند شد. با توجه به شرایط جدید دنیای خودرو، انتشار هر چه زودتر این خودروهای الکتریکی به نفع جگوار خواهد بود. با توجه به جریمه‌های جدیدی که به نسبت بالا بودن میزان مصرف سوخت خودروها وضع شده‌اند و هم‌چنین قوانینی که تسهیلاتی را برای خودروهای بدون آلاینده یا Zero Emission در نظر می‌گیرند، بیشتر خودروساز‌ها ترجیح می‌دهند یک یا دو خودروی الکتریکی در میان تولیدات خود داشته باشند.

پلتفرم جدیدی که این دو خودروی الکتریکی بر پایه آن ساخته خواهند شد، توسط مهندس اسبق شرکت BMW، ولفگنگ زایبارت، طراحی شده‌ است. مشخصات احتمالی این طرح به گونه‌ای خواهد بود که احتمالا موتوری با قدرت ۱۱۴ اسب بخار برای جلو‌ی خودرو و موتور الکتریکی ۱۹۵ اسب بخار دیگری در انتهای خودرو به همراه داشته‌باشد. موتور عقب از یک جعبه‌دنده‌ی دوسرعته استفاده خواهد کرد که قابلیت افزایش سرعت، به خصوص در مسیر‌هایی همانند اتوبان بدون محدودیت سرعت، را به خودرو خواهد بخشید.

فست‌بک جدید جگوار با نوعی سازش با خواسته‌های مدیرعامل شرکت جگوار-لندروور، رالف سپت، و هم‌چنین طراح ارشد این شرکت، ایان کالوم، هم‌گام شده است. این در حالی است که خودرو شاسی‌بلند که در ابتدا قرار بود با برند لندروور عرضه گردد نیز تحت عنوان جگوار تولید و عرضه خواهد شد. سال گذشته این شرکت اعلام کرد که مرکز مهندسی و طراحی خود در بریتانیا را دو برابر خواهد کرد. از این مرکز تحقیقاتی بیشتر به عنوان مرکز مادر تحقیقات سیستم انتقال قدرت الکتریکی شرکت جگوار-لندروور نام برده می‌شود.

ارتباطی میان این دو خودرو جدید و گسترش قسمت تحقیقاتی یا حتی احتمال جایگزینی آن‌ها با جگوار F-pace که یک کراس‌اوور تمام الکتریکی است، تایید نشده است. چرا که اخیرا شرکت جگوار-لندروور آمریکای شمالی اخیرا اعلام کرده که در مورد خودروهای آتی خود هیچ توضیح اضافه‌ای نخواهد داد.

البته باید بدانید که جگوار تمام توجه خود را معطوف به خودروهای الکتریکی نکرده است. چندی پیش طرح مفهومی یک خودروی سوپراسپرت به نام C-X75 از سوی این شرکت منتشر شد. البته مدتی بعد از انتشار این طرح، اعلام شد که برنامه دیگری برای ادامه توسعه این خودرو وجود ندارد. اما اگر اخبار جدید صحت داشته باشند، جگوار قصد دارد خودروی جدیدی بر پایه آن طرح و با رفع نقایص تولید کند. هم‌چنین این احتمال وجود دارد که جگوار تولید شاسی‌بلند بزرگ‌تر خود با نام J-Pace را برای تمرکز بیشتر بر مدل‌های جدید خود متوقف کند. خودروهایی که به احتمال زیاد در شرکت اتریشی مگنا اشتایر تولید خواهند شد.

جگوار نسبت به تسلا خودروهای کمتری را در سال گذشته به مشتریان آمریکایی خود فروخته است. این مسئله و توجه به این حقیقت که سیاست‌های این شرکت به سوی توسعه بخش لندروور نسبت به جگوار است، تولید خودروی الکتریکی با نام جگوار را از سوی این شرکت معقول جلوه می‌دهد.

20101

کد خبر: 666260

وب گردی

وب گردی