تفاهم نامه بیمه ایران و صندوق اعتباری هنر امضا شد

صندوق اعتباری هنر و بیمه ایران با هدف بهره مندی اعضای این صندوق از خدمات بیمه یاد شده تفاهم نامه ای را به امضای مدیران عامل دو مرکز رساندند.

به گزارش ایسکانیوز، خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران (هنر) و محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران تفاهم نامه مابین این دو مرکز را با هدف استفاده اعضا صندوق یاد شده از خدمات این بیمه، صبح امروز یکشنبه ۱۰ مرداد در محل سالن اجتماعات بیمه ایران مضا کردند.

ارجمندی در سخنانی با بیان اینکه ۴۷ هزار نفر عضو صندوق اعتباری (هنر) هستند و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، گفت: اما با دو هدف بیمه ایران را برای امضای تفاهم نامه انتخاب کرده ایم؛ اول خدمات بیمه های عادی و تکمیلی است که این بیمه همانند سایر بیمه ها بیمه می کند و دوم سرویس های ویژه ای است که بیمه ایران تعهد کرده به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه کند.

وی افزود: مساله دیگر بیمه نشدن محصولات نفیس فرهنگی و هنری از جمله تابلوهای ارزشمند نقاشی بود که هنرمندان ما آنها را خلق می کردند اما متاسفانه این آثار تحت پوشش بیمه ها نبودند و با توجه به تاکید بخش فرهنگی دولت در رونق گرفتن اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین عرضه این آثار در خارج از کشور زیر پوشش بودن بیمه ای این آثار برای ما اهمیت داشت که خوشبختانه بیمه ایران این مورد را نیز تقبل کرده است.

ارجمندی با اشاره به مظلوم واقع شدن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از برخی خدمات اجتماعی از قبیل بیمه و اینکه بسیاری از آنها حاضرند با کمترین خدمات بیمه ای، به فعالیت های فرهنگی و هنری خود ادامه دهند یادآور شد: در خصوص بیمه تکمیلی این عزیزان ترجیح ما این بود که به جای بیمه های طلایی دنبال بیمه ای باشیم که خدمات بیشتری به این قشر ارائه کند. دلیل اینکه بیمه ایران را هم در این زمینه مناسب تر دیدیم سیستم IT جامع و یکپارچه آن بود که در بیمه های دیگر کمتر مشاهده می شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری (هنر) همچنین نرخ خدمات بیمه ای را به اهالی فرهنگ هنر و رسانه که بیمه ایران در تفاهم نامه یاد شده آن را تقبل کرده است، معقول خواند و ابراز امیدواری کرد: خدمات بیمه ایران به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه همچنان گسترش یابد.

به گفته ارجمندی، صندوق هنر در یک فضای رقابتی و با توجه به امتیازاتی که بیمه ایران در خصوص پیشنهادهای این صندوق ارائه کرده بود، این بیمه را انتخاب کرده و شائبه به تفاهم رسیدن این بیمه را که صرفا به خاطر اینکه زیر مجموعه دولت است، رد کرد.

وی در عین حال گفت:چنانچه خدمات بیمه ای که در این تفاهم نامه باید به اعضای صندوق هنر ارائه شود، خدمات مفید و خوبی باشد، خود به خود از سوی این قشر که تریبون های مختلفی برای بیان نظرات شان دارند، تبلیغ می شود و طبیعتا چنانچه این خدمات مناسب نباشد، دقیقا عکس این رویه انجام خواهد شد.

ارجمندی با بیان این که حدود ۷۰ درصد اهالی فرهنگ هنر و رسانه تحت پوشش صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران هستند از مدیرعامل بیمه ایران خواست تا در نهایت سرعت و دقت، خدمات بیمه ای مندرج در تفاهم نامه امروز را به اعضای این صندوق که تعدادشان حدوئد ۱۲ هزار نفر است، ارائه کند

همچنین محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: ما با دریافت حق بیمه خطرات و ریسک های سازمان ها و موسسات را قبول می کنیم و در این تفاهم نامه هم بیمه ایران به دنبال ارائه خدمات و مزایای ویژه به صندوق اعتباری هنر و اعضای آن است.

وی هدفدیگر بیمه ایران را از امضای این تفاهم نامه ایفای مسئولیت اجتماعی آن خواند و همچنین از سرویس دهی ویژ به اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران خبر داد.

در پایان نشست تفاهم نامه یاد شده به امضای ارجمندی و پورکیانی رسید و با تبادل آن میان مدیران عامل این دو مرکز، ارائه خدمات جدید بیمه ای به اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران رسما از امروز کلید خورد.

401/602

کد خبر: 666263

وب گردی

وب گردی