سکه شش سهمیه بازی های آسیایی به نام ایران ضرب شد

تیم وکوتورین ایران توانست با کسب دو طلا، دو برنز شش سهمیه برای حضور در بازی های آسیایی به نام خود ثبت کند.

رقابتهای جهانی وکوتورین با حضور 384 نفر از ٢٨ کشور در غالب فرم و ١٠ دسته وزنی کامبت دوم تا نهم مردادماه به میزبانی ویتنام برگزار شد، تیم ایران با کسب دو نشان طلا، ٢ برنز و ٦ کسب سهمیه بازیهای ساحلی آسیا به مقام سوم تیمی کامبت مردان رسید تا پس از کشور میزبان و روسیه در مقام سوم مشترک با لائوس ایستاد و به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان ٢٠١٦ وکوتورین درهوشی مینه پایان داد.

فیروز مختاری نماینده قمی دسته -٦٠ کیلوگرم اولین شرکت کننده ایرانی در مقابل اسکنزی رمی فرانسوی در راند دوم با ناک اوت کردن حریف پیروز میدان شد، در ادامه جدول فیروز مختاری مقابل نمایند تیم ملی ویتنام وارد رینگ شد و مقابل نویان هونگ تان ویتنامی با نمایش یک بازی قدرتمند و تماشایی، نتیجه بازی را واگذار نمود و ضمن کسب یک سهمیه با ارزش بازیهای ساحلی آسیایی به مدال برنز این دسته نیز دست یافت.

دومین نماینده تیم منتخب ایران،محمد صالحی از استان خوزستان در دسته ٦٥ کیلوگرم بود که در قرعه اول خود با استراحت مواجه شد و به جمع ٨ نفر برتر این دسته راه یافت و در دومین قرعه خود مقابل ترانگ زیانگ ویتنامی به روی رینگ رفت وبازی را با امتیاز واگذار کرد. صالحی علیرغم باز ماندن از سکو موفق به کسب یک سهمیه با ارزش حضور در پنجمین دوره بازیهای ساحلی آسیا ٢٠١٦ در دسته ٦٥ کیلو شد.

سومین دیدار امروز را علی آقاجری نماینده وزن ٧٠ کیلوی خوزستانی تیم ملی ایران بعد از یک قرعه استراحت ، در دومین قرعه خود مقابل افندی اگیان ،حریف قدرتمند ارمنستانی روی رینگ رفت و پیروز این میدان شد و در ادامه مقابل یولا گرینکوف روس وارد رینگ شد که به علت آسیب شدید در زانوی پای چپ ناشی از مبارزه روز قبل نتوانست به بازی ادامه دهد و نتیجه بازی را به روسیه واگذار کرد و به مدال برنز جهان در دسته ٧٠ کیلوگرم کامبت دست یافت.

حسین یزدانی فایتر وزن ٧٥ کیلو مازندرانی تیم منتخب ایران بود که بعد از قرعه استراحت در دومین بازی خود مقابل هوسینا آرمانوف روس به میدان رفت نتیجه بازی را به نماینده روسیه واگذار کرد و با کسب سهمیه بازیهای آسیایی ساحلی از رسیدن به مدال این دسته وزنی بازماند.

پنجمین نماینده تیم ایران یاسر پرمهر خوزستانی فایتر دسته -٥٠ کیلوگرم بود که در قرعه اول با استراحت مواجه شد و در دومین قرعه خود احمد عمرانی الجزایری را در راند اول با ناک اوتی از پیش رو برداشت و در ادامه پس از سه راند مبارزه سنگین موفق شد دتسادا پاسانسوک لائوسی را مغلوب کند و به مدال طلای با ارزش دسته سبک وزن این مسابقات برسد.

حسن غلامی نماینده تیم منتخب ایران در دسته -٨٠ ایران مقابل الک کاتری سوییسی برگزار و با ناک اوت کردن حریف در راند اول راهی دیدار فینال این وزن شد تا در فینال در مصاف با اسماعیل البکری مراکشی به میدان رود و در همان راند اول با ضربات سهمگین دست حریف را ناک اوت کرد تا نشان دهد شایسته ترین فرد این جدول برای گردن آویز طلاست.

606/601

کد خبر: 666266

وب گردی

وب گردی