رد پای سیگار مادر معتاد بر تن عسل 3 ماهه/ وقتی شیره جای شیر را می گیرد

 نوزاد معتاد به دنیا می آید و پس از تولد باز هم به او ماده مخدر داده می شود، مادر دائم او را مورد ضرب و شتم قرار داده و این طور به نظر می رسد که تمام بدی های دنیا سهم یک نوزاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، فقط 3 ماه داشت اما برای دوری از آزار و اذیت های هر روز مادرش به سازمان بهزیستی واگذار شد تا دیگر به دلیل گریه های کودکانه اش، کتک نخورد.

عسل نوزادی است که معتاد به دنیا آمده و پیش از واگذاری به سازمان بهزیستی کشور، مراحل ترک را طی کرده است.

او بعد از تولد توسط مادر کارتن خوابش مرتب مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بارها از طرف مادر شکنجه شده است. هنوز رد دست های سنگین مادر بر صورت معصوم «عسل» خود نمایی می کند و کف پاهای او که با سیگار سوزانده شده نیز به خوبی گویای شکنجه هایی است که در روزهای ابتدایی تولدش تجربه کرده است.

»مادر کودک 3 ماهه، در شرایطی که تمام امکانات در اختیارش قرار گرفته بود، باز هم اقدام به ترک نکرد و در این شرایط به کتک زدن نوزاد و خوراندن شیره به او پرداخت.» اینها بخشی از صحبت های مطرح شده از سوی مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین است.

محبوبه حُسن در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان به بیان جزئیات زندگی کوتاه عسل با مادرش نرگس پرداخته است.

او در این رابطه می گوید: مادر عسل در یکی از بیمارستان های دولتی در جنوب تهران وضع حمل کرد اما به این خاطر که بی خانمان بود و شرایط مناسبی نداشت، از طرف بیمارستان به موسسه معرفی شد.

این مددکار اجتماعی می افزاید: وقتی برای بررسی وضعیت مادر به همراه یک مددکار دیگر به بیمارستان رسیدیم، زن زایمان کرده بود. اسمش در اطلاعات بیمارستان نرگس - م ثبت شده بود و می ‌گفت هیچ کس را ندارد. او به ما گفت که۳۴ساله است و وقتی ۱۴سالش بوده، پدر و مادر فقیرش،او را به همسری پیرمردی درآورده‌اند. از آن پیرمرد صاحب دختری شده ولی بعد از مدتی طلاق گرفته و به تهران آمده است. خانواده‌اش از آن به بعد طردش کرده‌اند و البته که توانایی حمایت از او را هم ندارند.

او با اشاره به سوابق مادر نوزاد می گوید: نرگس در تهران دست به هر کاری زده و دزدی و خفت‌ گیری هم از جمله اقدامات خلاف او است. نرگس بیش از 14 سال است که به شیشه اعتیاد دارد و همسر فعلی ‌اش نیز به علت حمل ماده مخدر شیشه اکنون در زندان به سر می برد.

حسن در خصوص اعترافات مادر نوزاد به چگونگی ازدواج با همسر دومش می گوید: نرگس می گفت یک شب که همراه دوستش برای خفت ‌گیری به خانه ‌ای قدیمی در تهران رفته بود با مردی آشنا می شود. 2 مرد پای بساط نشسته بودند که نرگس و دوستش سر می رسند. پس از آن با تهدید چاقو، پول ‌ها و مواد مخدر مردهای معتاد را می گیرند و می روند. یکی از مردها عاشق نرگس می شود و به دنبال او می رود. آن دو در نهایت با یکدیگر ازدواج می کنند.

او می گوید: درست زمانی که نرگس باردار می شود، پدر بچه به جرم حمل شیشه به زندان می افتد و پس از آن نرگس در شرایطی که تنها بوده نوزاد خود را به دنیا می آورد.

این مددکار اجتماعی با اشاره به انتقال نوزاد و مادرش به یک مسافرخانه می گوید: پس از بررسی وضعیت نرگس، تلاش کردیم او و نوزادش به مسافرخانه منتقل شوند اما پس از آن نیز متوجه شدیم که علائم اعتیاد در مادر دیده می شود. او به محض گریه کردن نوزاد، با دست سنگینش توی صورت نوزاد می‌کوبید و به خوبی جای کبودی روی گونه نوزاد و جای سیگار کف پاهایش دیده می شد.

حسن می افزاید: علائم واضحی از معتاد کردن بچه نیز مشاهده می ‌شد. کودک ۳ماهه، دائم خمار بود و مادر که حوصله گریه‌ های نوزاد را نداشت، شیره به خورد او می داد.

او در رابطه با انتقال نوزاد سه ماهه به سازمان بهزیستی کشور می گوید: پس از بررسی شرایط، نوازد با هماهنگی مقام قضایی و اقدام کلانتری ١٣٢ نبرد از مادر معتاد جدا شد و قبل از تحویل به بهزیستی نوزاد به مدت ۴ روز برای سم زدایی در بیمارستان بستری شد.

105105

کد خبر: 666325

وب گردی

وب گردی