مستند «پسر حاج علی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آید

فیلم مستند «پسر حاج علی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به‌نقل از وابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم مستند «پسر حاج علی» به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید کوهپایی سه‌شنبه 12 مرداد در سینماتک خانه هنرمندان ایران با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران به نمایش درمی‌آید.

بازارهای سنتی و کهن‌سال، نمادی روشن و برشی گویا از فرهنگ‌ها و اندیشه‌های جامعه دارای بازاراست. مکانی که در سینه خود تاریخی از فرهنگ عامه را نیز پنهان کرده است. فرهنگ‌هایی که اگرچه گاه از ذهن‌ها پاک شده، اما برای آنان که سن و سالی دارند به صورت خاطره ماندگار در آمده است. مستند پسر حاج علی روایت قهوه خانه‌یی کوچک یا به قول بازاری‌ها جرزی در پاگرد گونه‌‌یی از بازار بزرگ طلا فروشان تهران است. نود سال پیش مرحوم «شمشیری معروف»، این مکان را به حاج علی فروخت و از آن زمان این‌جا قهوه خانه شد. چند سالی است که حاج علی دیگر توان جسمی خود را برای اداره این قهوه خانه از دست داده اما پسر او «کاظم» چراغ مغازه را همچنان روشن نگاه داشته است.

فیلم مستند «پسر حاج علی» » به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید کوهپایی سه‌شنبه 12 مرداد ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

ورود برای عموم آزاد است.

508502

کد خبر: 666419

وب گردی

وب گردی