ارتش عراق "جزیره الخالدیه" در شرق رمادی را آزاد کرد

مسئولان عراقی از آزادی کامل منطقه "جزیره الخالدیه" در شرق رمادی و تأمین امنیت در مسیر شهر رمادی تا مرزهای اردن خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی منطقه جزیره الخالدیه را به طور کامل آزاد کردند و تمامی بخش‌های این منطقه اکنون در کنترل نیروهاست.

به گزارش ایسنا وی از نیروهای عراقی خواست برای آزادسازی جزیره رمادی که تعداد زیادی از غیرنظامیان در آنجا به دست داعش محاصره شده‌اند، تلاش کنند.

هادی العامری، رئیس سازمان "بدر" عراق نیز گفت که عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه از نقطه آغاز تا "البوعبید" و مناطق بین جاده بین المللی و رود فرات به پایان رسید.

وی گفت: مسیر بغداد تا رمادی و از رمادی تا مرزهای اردن کاملا امن شده است.

رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد که طی عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه 200 داعشی کشته و 250 بمب خنثی شد.

عملیات جزیره الخالدیه در حالی به پایان رسید که داعش مدعی است یک جنگنده عراقی را در منطقه الخالدیه در شرق شهر رمادی سرنگون کرده است.

از سوی دیگر، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق روز شنبه اعلام کرد که سرکردگان داعش در موصل تمامی املاک خود را فروخته و به سمت سوریه فرار کرده‌اند.

وی گفت که بخشی از آن‌ها می‌خواستند به اقلیم کردستان عراق فرار کنند.

به گفته العبیدی اختلافاتی میان سرکردگان داعش بر سر اموالی که از عراقی‌ها غارت کرده بودند، افتاده بود.

شهر موصل، مرکز استان نینوا همچنان تحت کنترل داعش است.

همچنین فرماندهی عملیات صلاح الدین اعلام کرد که مقدمات برای بازپس‌گیری شهرستان "الشرقاط" ادامه داد و از زمان آغاز عملیات آزادسازی بیش از 12 هزار تن از شهر الشرقاط و القیاره در جنوب موصل آواره شده‌اند.

در همین حال منابع عراقی از کشته شدن "والی شمال بغداد" و تعداد زیادی از معاونانش در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش خبر دادند.

304300

کد خبر: 666424

وب گردی

وب گردی