پخش سری جدید«تک‌زنگ» از شبکه کودک و نوجوان

سری جدید «تک زنگ»، برنامه تلویزیونی ویژه‌ نوجوانان، این شب ها با تغییراتی در اجرا از آنتن شبکه کودک و نوجوان در حال پخش است.

به گزارش ایسکانیوز به‌نقل از روابط عمومی شبکه کودک و نوجوان، «تک‌زنگ» برنامه‌ی سیزده دقیقه‌ای این شب‌های شبکه‌ کودک و نوجوان است.

سری جدید این برنامه با تغییراتی در ساختار همچون سری اول به معرفی نوجوانان تلاشگر‌ می‌پردازد. کسانی که برای موفق و مفید بودن از امکانات و استعداد خارق‌العاده‌ای بهره‌مند نیستند و فقط با تلاش و پشت‌کار بیشتر، مرز عمیقی بین خود و همسالانشان ایجاد می‌کنند.

به گفته‌ عطا پناهی، کارگردان این مجموعه‌ی نود قسمتی، تمام تلاش‌ها صورت گرفته است تا فضای برنامه به حال و هوای فکری نوجوان امروز نزدیک‌تر باشد. از گرافیک گرفته تا نحوه‌ی گفتگو، موسیقی و متن‌های طنز و متفاوت آن‌.

وی در پاسخ به این سوال که لزوم ساخت این برنامه و برنامه‌های مشابه چیست گفت: از آنجا که متاسفانه برنامه­‌سازی برای گروه سنی نوجوان به نسبت باقی سنین مورد کم توجهی شدیدی قرار گرفته است. گاهی تلوزیون نمی‌تواند تغذیه‌ی مناسبی به جهت فکری و یا حتی سرگرمی برای نوجوانان باشد. امیدواریم «تک زنگ» با توجه به رویکرد متفاوتش شروع سبک برنامه‌سازی جدیدی را برای گروه نوجوان رقم بزند. که در این مسیر حمایت‌های خوبِ مدیر و مسوولان شبکه‌ی کودک و نوجوان را نباید نادیده گرفت.

بنا بر این گزارش، شاید یکی از نقاط قوت این برنامه بخش محبوب #یهویی_طور آن باشد که نوجوانان هرکدام با یک ‌ژست و تیپ خاصی معرفی می‌شوند. این بخش محبوب، مخاطب را برای شروع مصاحبه آماده می‌کند. مصاحبه‌ای که پرسشگر آن گفتگو را در فضای معلق شوخی و جدی جلو می‌برد؛ اما در حالت کلی در تیم نوجوان‌ها بازی می‌کند و هوای آن‌ها را دارد. خیلی از نوجوانان مخترع، مکتشف، قهرمان و فعال در رشته‌‌های مختلف هنری که فرصت حضور در این برنامه را پیدا کردند گاهمورد بی‌­مهری مسئولان مربوط واقع شده‌اند و گلایه‌های خود را با دوربین تک زنگ در میان گذاشته‌اند‌. بنا بر توضیح سازندگان این مجموعه، معیار انتخاب این نوجوانان و حضورشان صرفا فعالیت چشم گیر آنها در هر یک از عرصه های «علمی - هنری و ورزشی» است، تا بتوانند نمونه‌ درخشانی از نسل جدید باشند.

عوامل سازنده این برنامه عبارتند از:‌ کارگردان: عطا پناهی، نویسنده: فائزه یارمحمدی، تدوینگر: حمید سلامیان، گوینده: فرشید رشید، صدابردار: علی عدالت دوست، فیلمبردار: علی شاهیده و تهیه کننده:‌ محمود سلامیان

508502

کد خبر: 666449

وب گردی

وب گردی