فانی: توسعه مدارس آموزش از راه دور حلقه  توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه آموزش از راه دور حلقه ای از حلقه های توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است، گفت: باید پذیرفت که در کشور تعدادی از نوجوانان، جوانان و میانسالان به دلایلی محروم از کلاس های رسمی آموزش و پرورش هستند. از همین رو عدالت آموزشی ایجاب می کند که ما شرایط را برای ادامه تحصیل و ارتقا دانش آموزان فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره قلم گفت: خوشحالم از اینکه در جمع عزیزان و دست اندرکاران آموزش از راه دور حضور دارم. خوشحالم که جشنواره قلم که مدت ها پیش در انتظار تشکیل آن بودیم به نتیجه رسید و امروز شاهد تلاش های عزیزان و به پایان رسیدن جشنواره هستم.

او با اشاره بحث عدالت آموزشی گفت: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم عادلت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش به گستره ایران و پراکندگی جمعیت اشاره کرد و گفت: باید پذیرفت که در کشور تعدادی از نوجوانان، جوانان و میانسالان به دلایلی محروم از کلاس های رسمی آموزش و پرورش هستند. از همین رو عدالت آموزشی ایجاب می کند که ما شرایط را برای ادامه تحصیل و ارتقا دانش آموزان فراهم کنیم.

فانی با بیان اینکه از گهواره تا گور دانش جستن دستور دینی و جزو لاینفک مکتب ماست گفت: آموزش از راه دور در واقع روشی برای توسعه عدالت آموزشی است. گرچه نقاط ضعف نیز در این روش وجود دارد اما اصل آن زیر سوال نمی رود و این نقاط ضعف با تدبیر متولیان آموزش ایران حل خواهد شد.

او با بیان اینکه در بسیاری از نقاط جهان مطالعات عمیقی در رابطه با آموزش از راه دور صورت گرفته است، گفت: به هر حال قریب به 200 هزار دانش آموز از طریق آموزش از راه به چرخه آموزش کشور بازگشته اند و اگر این شیوه آموزشی وجود نداشت نبود این تعداد از ادامه تحصیل محروم می شدند.

فانی آموزش از راه دور را گام موثری برای تامین عادلت آموزشی در کشور عنوان کرد و افزود: آموزش از راه دور گامی برای تحقق عدالت آموزشی است که وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم آن را دنبال می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از راه دور اکنون در کشور به 2 روش تکیه دارد، گفت: آموزشی از طریق کتاب های بازنویسی شده و برگزاری کلاس های رفع اشکال انجام می شود، که می تواند کارآرایی و یاد را نیز بالا برد.

او یکی از مزایای این روش را افزایش مطالعه در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستم که از مطالعه فاصله می گیرند و روشهای شفاهی جای خود را باز می کند و بچه ها از مطالعه گردن فاصله می گبرند و روش سنتی آموزش از راه دور به عنوان یک مجرای فرعی این را تقویت کند.

فانی با بیان اینکه تقویت آموزش های الکترونیکی باید بیش از پس تقویت شود، بیان کرد: مدارس خارج از کشور به آموزش آنلاین و بر خط نیاز دارند. ایرانیان خارج از کشور دوست دارند که رابطه شان با سیستم آموزش ایران برقرار باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت یازدهم از طریق تاسیس مشارکت آموزش از راه دور از توان بخشی از افراد در کشور استفاده می کند. توسعه مدارس حلقه ای از حلقه های توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است.

20104

کد خبر: 666487

وب گردی

وب گردی