یک عضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است تشکیل فراکسیون مستقلین یک بی اخلاقی و بدسلیقگی سیاسی بوده و نمی‌تواند پشتوانه اجتماعی داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد علی ابطحی با اشاره به تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس گفت:‌ اینکه افراد با یک مجموعه انتخاباتی وارد مجلس شوند و بعد از آن بیرون بیایند، قطعا در ذهن همه به عنوان یک بداخلاقی تلقی شده و در این رفتار فرصت طلبی وجود دارد .

وی با بیان اینکه این نوع رفتارها در عرصه سیاست در کشورمان کم سابقه نیست، افزود: پیش از این نیز چنین مواردی پیش آمده که باید چارچوبی اخلاقی برای چنین مسائلی در نظر گرفته شود، به خصوص اینکه در کشور ما احزاب آن طور که باید شکل نگرفتند و سامان درستی ندارند تا بر اساس آیین نامه های حزبی بتوان رفتار افراد را مورد بررسی قرار داد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز خاطر نشان کرد: باید توجه داشت انتخاب افراد در لیست امید به خصوص در تهران در یک تعامل ائتلافی بسته شد و افرادی که با این لیست در تهران رای آوردند و حالا در فراکسیون امید نیستند، می‌دانند که اگر در لیست امید نبودند و با اصولگرایان همراه می‌شدند رای نمی آوردند، همانطور آقای حداد عادل رای نیاورد پس این رفتار یک بی اخلاقی است.

ابطحی هم‌چنین تصریح کرد: در عین حال بنا به اطلاعاتی که دارم لیست فراکسیون مستقلین خیلی جدی نشده و مواضعشان معین نیست و فکر می کنم تشکیل آن فقط یک بدسلیقگی سیاسی بوده و پشتوانه ای در جامعه ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.

وی یادآور شد: این افراد خود را میان دو جبهه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار دادند که نهایتا باعث حذف هویت خودشان خواهد شد البته حق نمایندگان مجلس است که هر فراکسیونی می خواهند تشکیل دهند، اما فکر نمی کنم فراکسیون مستقلین بتواند درسیستم روند قانونگذاری خیلی موثر باشد.

معاون پارلمانی دولت اصلاحات تاکید کرد: مردمی هم که به لیست امید رای دادند قطعا نگاه خوبی به این حرکت ندارند و طبیعتا پشتوانه های اجتماعی این افراد یا از بین می‌رود یا از ضعیف می‌شود.

201/201

کد خبر: 666713

وب گردی

وب گردی