طاهری:  80 درصد مطالبات نوروزی پرداخت شد/بازیکنان خارجی بانظربرانکو جذب شدند

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من در مصاحبه قبلی ام درباره باشگاه و شرایط تیم صحبت کردم.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر طاهری اظهار داشت: من زیاد دنبال رسانه ای شدن نیستم. به همین خاطر نمی توانم مصاحبه های مقطعی داشته باشم. به همین دلیل ترجیح دادم تا از طریق روابط عمومی و سایت باشگاه موضوعات به اطلاع شما برسد. من در مصاحبه قبلی ام درباره باشگاه و شرایط تیم صحبت کردم.

وی درباره کیفیت پایین لباس های جیووا عنوان کرد: ما روندی را در انتخاب البسه از قبل داشتیم که برای تامین لباس تیم براساس قیمتی که در نظر بود البسه مان را تهیه می کردیم. دوسال پیش مشکلاتی را به این دلیل برای باشگاه به وجود آمد. ما در اردویی که در عمان داشتیم با کمبود لباس مواجه شدیم تا با چالش رو به رو کنیم. سال گذشته تجربه بهتری داشتیم و قطعا سال به سال اوضاع بهتر خواهد شد. این موضوع در بحث بازار البسه وجود دارد و نکته ای که ما به آن بیشتر توجه کردیم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بود تا به نوعی اقتصاد مقاومتی را به کار گرفته و از البسه تولید داخل استفاده کنیم. به زودی خط تولید لباس های داخلی خودمان راه می افتد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: در حال حاضر قرار است خط تولید پوشاک داخلی خودمان ایجاد شود. حتی برای این اتفاق اگر مشکل کیفی به وجود بیاید طبق قرارداد طرفین می توانند ضرر و زیان را از طرف مقابل بخواهند تا جبران خسارت شود.

طاهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بحث مدیرعاملی به کجا کشید، گفت: پیش از این به این موضوع جواب داده ام.در بحث ساختار سازمانی سمتی وجود دارد به عنوان مدیریت اجرایی که این بخش از اعضای هیات مدیره دستور می گیرد. طبیعتا این جایگاه همان کار مدیرعاملی یا سرپرستی را انجام می دهد.

وی درباره تکلیف بازیکن اوکراینی که گفته می شود 50 هزار دلار بیشتر ارزش ندارد ولی با او 250 هزار دلار قرارداد بسته شده و چرا در اوکراین به تیم اضافه نشد، گفت: نمیدانم چنین انتقاداتی از کجا سرچشمه می گیرد. می توانید در سایت مخصوص بازیکنان قیمت بازیکنان را ببینید. باشگاه در جذب بازیکن همه گونه تعاملی با سرمربی اش انجام می دهد. نه این بازیکن بلکه چند بازیکن دیگر هم مطرح بودند. بازیکن آفریقایی یا یکی دیگر از آمریکای لاتین. به همین خاطر بود که با بررسی چند گزینه سرانجام سرمربی تصمیم گرفت.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره گولچ و رامین رضاییان گفت: من انتظار دارم از اصحاب رسانه به این مسائل کمک کنند. بلکه حاشیه ها کمتر شود. شاید برخی مسائل حقوقی در میان باشد که ما باید آنها را حل و فصل کنیم. باشگاه چیزی برای پنهان کردن از رسانه ها و هوادارانش ندارد. لطفا این مسائل را بزرگنمایی نکنید و اجازه دهید پرسپولیس در شرایط آرام کارهایش را پیش ببرد. این موضوع خواسته هواداران است و ما باید آن را قانونی پیش ببریم. هرکس به من می رسد بازیکنی را توصیه می کند ولی ما فضای محدودی داریم. بازیکن خوب زیاد است. ولی برانکو تفکرات تیمی خودش را دارد و براساس آن بازیکن جذب می کند. رضائیان با ما قرارداد داشته و ما پیگیر این موضوع شدیم و ثابت شد رامین بازیکن ماست. همان طور که درباره پرونده کنعانی زادگان کار را پیش بردیم و همه دیدند که حق با پرسپولیس بود در این باره هم کارها به صورت قانونی پیش می رود. درباره خروج گولچ از لیست تیم هم باید تا نیم فصل صبر کرد. شاید کاری کردیم تا دو بازیکن از لیست ما خارج شود تا جا برای ورود بازیکنان دیگر وجود داشته باشد. ما حتی قبل از بازی های آسیایی تیم مان را تکمیل کنیم.

وی درباره اینکه گفته می شود نفراتی در سفر به اوکراین بودند که از سوی وزارتخانه حضور داشتند، گفت: تغییراتی که در وزارتخانه است من در مقامی نیستم که جواب بدهم. طبیعتا برنامه ای داشته باشد این برنامه برای باشگاه پرسپولیس بلند مدت است اما اگر ما دارای این رفتار باشیم مهم نیست که طاهری اینجا باشد یا هرکسی دیگر. من در حوزه باشگاهی می گویم اما در حوزه وزارتخانه در مقامی نیستم که بخواهم صحبت کنم. درباره اردوی اوکراین برای آماده سازی تیم چند جا مطرح بود. آلمان هم بود. حتی قرار بود مسابقه ای بگذاریم و درآمد داشته باشیم اما به خاطر اینکه همکار تجاری مان اجازه نمی داد که اسپانسر را تغییر بدهیم و با جایی برای یک هفته قرارداد ببندیم. هزینه ای که آنجا شد بیشتر از این عدد است. در تاریخ باشگاه پیشکسوتان، سرپرستان و حتی آقای برانکو اعلام کرد که برای من این اردو عالی بود. همه دست به دست هم دادند و اردوی خیلی خوبی برگزار شد.

طاهری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا بازیکنان نمی توانند با دوربین ها صحبت کنند گفت: اسپانسر جدید نیست. یک قرارداد همکاری مشترک رسمی است. برندمان بهره برداری می شود. مساله همراه اول نیست. یک فضایی در سامانه دیجیتالی و هواداری داریم. سامانه هواداری دامنه اش زیاد می شود. این سامانه همراه اول است. این فضای توسعه موسسه مالی کوثر است به بخش تبلیغات و کمک کردن به سامانه هواداری شاید سایر برندها هم بیاید و برود. شاید فروشگاه های زنجیره ای به ما ملحق شوند. این به دامنه کار خدماتی هواداران بیاید.

سرپرست باشگاه پرسپولیس بیان داشت: امروز هم با مدیرعامل یکی از آنها جلسه داریم تا برند مشترک محصولات مان را ارائه کنیم. ما به دنبال درآمد زایی هستیم. این جا ست که درآمد ما از کجاست. باشگاه در سنوات گذشته آنچنان تمکن مالی نداشته. در بخش های صنعتی و تجاری داشته باشد. در باشگاه های دنیا از این محل سرمایه گذاری برای گذران شرایط جاری شان استفاده می کنند. تصمیمی برای درآمدزایی گرفته شده و مطالباتی که ما را اذیت می کند تا بعد از آن به سمت سرمایه گذاری می رویم و در آینده اخبار خوبی می شنویم. ما همکاری متقابل می خواهیم. در تبلیغات محیطی سازمان لیگ و فدراسیون دنبال کرد که بتوانیم این سامانه را خوب سامان بدهیم. اما خیلی از این استقبال نشد. سامانه موازی مطرح می شود و ما فقط 3090 را تایید می کنیم. هوادار ما بداند که 3090 سامانه هواداری ماست و این کد 6 برای ماست. به جای دیگر مراجعه نکنید. سامانه ای که مطرح می شود هیچ ارتباطی به باشگاه ندارد. 3090 برای ماست. 3090 را بزرگ کنید. 3090 پایگاه سامانه ماست. این به فرهنگ درآمدزایی و فرهنگ حرفه ای کمک می کند. امروز از باشگاه سپاهان گرفته شد و از ما راهنمایی می خواستند. ما کمک شان کردیم که به این دامنه بپیوندند که باید هوادار که دارایی ما هستند و تعداد کمیت را پیگیری کنیم. لذا مصاحبه و اینها باید با تبلیغات همسو باشد. تعاملاتی انجام می دهیم اما آن چیزی که می خواستیم استقبال نشده و دنبال راهکاری هستیم تا قبول کنند. وگرنه چالش های سختی را فوتبال و لیگ با آن مواجه خواهند شد. حتی در بازی قبل ورزشگاه تختی نوشته تنها سامانه هواداری این خلاف است. اگر رعایت نکنند ما به مراجع قضایی شکایت می کنیم. سامانه ما مشخص است.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه چرا با وجود کمیته فنی پرسپولیس بازیکن خارجی درجه پایین جذب کرده، اظهار داشت: این که شما می گویید درجه پایین این درجه ها را از کجا می آورید؟ اگر این دانش را دارید سرمربی مان را عوض می کنیم. اگر احترام به سرمربی می گذارید اجازه بدهید او تصمیم بگیرد. من فکر می کنم اینها برای سرمربی مان با این پیشینه اش نیست که شما می گویید. باید علامت سوال بگذاریم. برای ما علامت سوالی وجود ندارد. سرمربی و کادر فنی روشن است. این علامت سوالی که روی برانکو می گذارید من نمی گذارم. درجه سه بودن را مثال می زنید. ما اینجا داریم روشن و شفاف صحبت می کنیم. اصولی برای تعیین فرایند می گذاریم. از خود بنده تا هر بخشی از این فرایند بیاید بگوید من تصمیم گیرنده هستم. اسامی و لیست در می آید که چه کسانی می آیند و می روند. کمیته فنی را به چالش می کشید یا بازیکن را. بحث فنی به صورت علمی دنبال می کنیم.

وی درباره اینکه پرونده طارمی و ریزه اسپور برای پرسپولیس دارای مشکل می شود یا خیر، گفت: مساله مهدی طارمی ما با ایشان و مدیربرنامه اش تفاهم کردیم و قرارداد امضا کردیم. نمی دانم چرا این آقایان این کار را کردند و خودشان به این اشتباه پی بردند. قراردادی که با ریزه اسپور بستند ثانویه است و طبق قوانین جدید فوتبال دومی به بازیکن مربوط می شود و مشکل پیدا می کند نه به باشگاه. کمک می کنیم با کمترین عوارضی این مشکل حل شود.

طاهری درباره مطالبات بازیکنان خارجی قبلی بیان داشت: گابریل قراردادش تمام شده بود. یک موقع بازیکن است که قراردادش را فسخ می کنید و عوارضی برای باشگاه دارد که باید با کمترین هزینه صورت بگیرد. اگر طلبی دارد با او تفاهم داشتیم و طلبش را در چند قسط پرداخت می کنیم. این بازیکنان که شما می گویید در یک تعامل از سوی سر مربی گزینه انتخاب می شود. ما دنبال این هستیم افرادی که شما می بینید تعامل گرفته شود تا عوارضی برای باشگاه نداشته باشد. الان این موضوع دارد مدیریت می شود. الان بازیکنان مانند اومانیا و ماریچ و از قبل هم چند بازیکن داریم که پرداخت هایشان سریع صورت بگیرد.

وی درباره نقل و انتقالات پرسپولیس و اینکه شما در عملکرد فصل نقل و انتقالات از یک تا 20 چه نمره ای به خودتان می دهید، گفت: این نمره را من نباید به خودم بدهم. چیزی که در باشگاه پرسپولیس اتفاق می افتد و انجام می شود فرایندی است برای تعیین، گزینش و جذب بازیکن و ما بر روی این کار حرکت می کنیم. اگر کار خوب است برای باشگاه است و اگر بد است برای باشگاه است. چیزی که بنا شد و قرار است جاری کنیم تعامل بسیار خوبی است که با سرمربی صورت می گیرد. حالا که این بازیکن به ضم بعضی از شماها قوی یا ضعیف است نظر فنی است. بازیکنی که روی نیمکت است دلیل نمی شود که بد است بلکه تصمیم گیرنده سرمربی است. خیلی از بازیکنان خوب ما اگر محروم نبودند و آسیب جسمانی نداشتند فیکس بودند و این دلیل بر بد بودن نیست. سرمربی مان تفکر خودش را دارد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه شب گذشته در نود در بحث پیراهن ها اتهام زدوبند به محمد ترکاشوند زده شده است، گفت: بحث البسه را که توضیح دادم. درباره حوزه فدراسیون و سایر باشگاه ها نمی توانم صحبت کنم. چیزی که به ما مربوط است این است که ما قراردادی بستیم با برند جیووا است. طبیعتا روند تامین البسه نمونه هایی داریم و آن برند را انتخاب می کنیم. اینکه بگویند شما بیایید و تصدی کاری را بگیرید طبیعتا شما می شوید نقطه تماس با بیرون. از این حرف ها زیاد است. در بخش اداری قراردادهایی بسته می شود. ما روال قانونی را پیگیری می کنیم. در هر حوزه ای که تماس با بخش بیرونی گرفته می شود این مسائل است. باید ببینیم چقدر این حرف ها درست است. تمام حرف ها مدنظر ما بوده و صحبت شد. تا 50 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته شد. پارسال مشکلاتی داشتیم. من این بخش از فیلم را دیدم که می گفت تعامل شده. همین الان هم می گویم آقایی که در تلویزیون و بخش های دیگر تعاملاتی داشته به لحاظ اخلاقی، شرعی و قانونی اینکه از جایی پولی گرفتی یا نگرفتی ما باید سند داشته باشیم. این نیست که رسانه ملی را بگذاریم و آبروی مردم را ببریم. بخش بعدی این است که ما باید اقداماتی را انجام دهیم.

وی درباره قراردادی که قرار بود با هانی نوروزی امضا شود، افزود: به هادی نوروزی تعهداتی داشتیم که 80 درصد مطالباتش را پرداخت کردیم. البته یکسری مسائل قانونی دارد. پارسال هم می گفتند شما دارید توهین می کنید. من فردای آن روز گفتم کسی که مرحوم می شود باید یکسری مسائل قانونی طی شود تا حقی که وجود دارد به چه صورت پرداخت شود. شاید کلی شما بدانید اما از نظر قانونی نمی دانید. من به آن فرد گفته ام به من نگو ببخشید از مردم عذرخواهی کن. طوری رفتار کردی که انگار باشگاه می خواهد این مطالبات را ندهد. هیات مدیره با نظر مثبت به خانواده نوروزی کمک کردیم. وکلای باشگاه رفتند و فرایندی را انجام دادند و هر درآمدی که به باشگاه می آید طبق قانون به خانواده نوروزی هم پرداخت می شود. اینکه قرارداد بنویسیم طبق قانون نمی توانیم با کسی که مرحوم شده قرارداد بست. با خانواده مرحوم هم قرارداد بستیم و همه چیز را صحبت کردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود برانکو در محفلی گفته باشگاه بازیکنان اوکراینی را جذب کرده، گفت: هیچ وقت روی حرف کسی من اظهارنظری نکردم. مستند بدهید. اینکه گفته فلانی در یک محفل چنین گفته مستند بدهید. درباره این مسائل از من پاسخ نخواهید. اگر شایعه است و شنیده شده است من جواب نمی دهم چون قبول ندارم. برانکو تمام لیست ها را می گیرد و با هماهنگی ایشان این بازیکنان گرفته می شود.

وی در رابطه با انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان افزود: خواهشا سوالی نکنید که از آن یک محور چالشی در بیاید. اینکه قرارداد کسی را بخواهد بگوید و قرارداد آقای x در حیطه کاری من نیست و دوست ندارم به این موضوع بپردازم. اگر تعامل خوبی بین باشگاه و سازمان لیگ صورت بگیرد برای اطلاع رسانی خیلی خوب است. این قرارداد قسمت های زیادی دارد. قسمت حقوقی، اداری، مدیریت. اینکه می آیند در معرض عموم می گذارند بیایند تعامل داشته باشند و ذهن ها را بد نکنند.

طاهری در پاسخ به این شائبه که قرار است به خاطر رابطه خوبش با وزیر به وزارت ورزش برگردد، عنوان کرد: تا این لحظه که خدمت شما هستم افتخار خدمت به باشگاه پرسپولیس را دارم و هیچ برنامه دیگری هم ندارم.

وی در رابطه با اینکه گفته می شود قرارداد گولچ به افراد دیگری می رسد، خاطرنشان کرد: ما توافق و قراردادی داریم و طبق آن متعهد به انجام آن هستیم. از هر طرف اصولی صورت می گیرد طبق آن کار خواهیم کرد. اینکه بعضا یک بازیکن مثل لوبانف نظر داشتیم بماند اما به خاطر مشکلاتی که داشت نتوانست کار کند و جدا شد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اولویت های لیست برانکو گفت: شاید این ترتیب شما در لیست اصلا صورت نگرفته است. مثلا محمد انصاری دفاع چپ بوده ولی برانکو با من صحبت کرد و گفت این بازیکن باهوش است و می خواهم به دفاع وسط بیاورم برای جایگزینی اش در دفاع چپ اینها به تفکر برانکو و سرمربی بر می گردد. از دیدگاه ما فقط یک جا است ولی از دیدگاه برانکو چند پست می تواند بازیکن بازی کند. در مواقع اضطراری این بازیکن را به خدمت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با شرکت استیل آذین قرارداد بستید یا به خاطر کمک های مالی آقای هدایتی این کار را کردید، گفت: من مجددا می گویم ما با این طرف هایی که می بینید مستقیم کار نداریم. ما یک همکار تجاری داریم که کار درآمدزایی می کند. ایشان پله اول یک فندانسیون است و در این فضای تبلیغاتی به شرکت ها می رود و آن شرکت با آنها قرارداد می بندد. ما این کار را نکردیم. این شرکت این کار را انجام می دهد. قرارداد مادر با ما دارد و هیچ ارتباطی به این بحث ها ندارد. خود مردم به ما خیلی کمک کردند. از هوادارانی که در این سامانه شرکت می کنند. هواداران خاص هم داریم و می آیند و به ما کمک می کنند. تمام پول ها به حساب باشگاه و خزانه ثبت می شود. همانند مطالبی که در گذشته بود و مشکلاتی را برای بعدها ایجاد می کند جلسه گذاشتیم. ما با چند شرکت مذاکره می کنیم اما تنها با شرکت اصلی که با قرارداد دارد این کار را انجام می دهد.

یک خبرنگار با بیان اینکه خیلی شفاف از زیر سوال ها در می روید، پرسید درباره اینکه دو نفر در اردوی اوکراین حضور داشتند چرا شفاف نگفتید؟ طاهری هم در جواب گفت: آن فرد که شما می گویید در اردو بود به این تیم کمک کرد و جزو یکی از اسپانسرهای تیم ماست.

وی درباره اینکه لوبانف چرا او را نگه نداشتید و اگر اتفاقی برای بیرانوند بیفتد چه می شود، گفت: فرایند جذب و فسخ چند هفته زمان می برد. جدایی لوبانف برای فصل گذشته است. حتی در اوکراین که این حرف را زد ما خیلی استقبال نکردیم اما اینجا سرمربی موافقت کرد. بحث جدیدی نیست. نگرانی به جایی دارید. تامین گولچ از چند جا مورد نظر قرار می گیرد که انشاالله صورت بگیرد. حالا اینجا هستیم.

طاهری در پاسخ به این سوال که چرا درباره مدیران قبلی حرف نمی زند، بیان داشت: در مقامی نیستم که عملکرد مدیران قبلی را بگویم. مجمع باید بگوید. ولی می توانم زیرمجموعه خودم را بگویم. نه در صلاحیت بنده است نه از نظر اخلاقی درست است.

وی درباره داوری بازی شب گذشته و گل عالیشاه گفت: درباره بحث داوری حقیقتا دیشب خیلی ناراحت شدم. گلی که خوردیم با خطا بود. گل ما را نگرفتند. این دیگر کارشناسی نمی خواهد چیزی که عیان است هند نیست. اما روند سوت زدن را نگاه کنید. کمک کنید. کسی آمده و کارشناسی کند که این داور در اندازه این بازی است یا نیست. آنجایی که باید آوانتاژ بدهد و مدیریت کند یا نه. شاید الان زود باشد این را می گویم اما پارسال هم در دو، سه جا مطرح شد. اگر مشکل داور داریم، داور از خارج بیاورید. داوری امر مقدسی است و کار ساده ای هم نیست. در لحظه باید سوت بزند و ما هم باید دقت داشته باشیم و احترام بگذاریم و مناسب آن کار انتخاب شود. حیف است قشنگی فوتبال از دست می رود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره پرونده خوزه مانوئل گفت: ما یکسری پرونده های شکایتی داخلی و خارجی داریم. اعم از ورزشی و غیر ورزشی. با کمک از وکلای حقوقی و اداره حقوقی مان داریم این موضوع را دنبال می کنیم که نه تنها باشگاه متضرر نشود بلکه به حقوقش برسد. اسامی که گفتید برای ما حکم اولیه آمده. فرایندی برای لایحه ای دارد که به مرجع بالاتر برود و رسیدگی شود و مدیریتی کنیم که منابع باشگاه صرف این گونه مسائل نشود. نمی شود آن عدد را بگوییم. شاکی و متهم است که باید به مرجع قضایی برود. ما دنبال این هستیم که چیزی از باشگاه نرود. بخش هایی درست است و پول بازیکن بوده است. همین اخیرا گابریل مطالباتش را ندادیم که قرار شد در چند قسط پرداخت شود یا اومانیا را مدیریت کنیم.

وی درباره اینکه پیراهن پرسپولیس پر از تبلیغات شده است، بیان داشت: از نظر شخصی خودم موجه و درست است. در داخل این چنین چیزی جاری نشده است. چون در اختیار این همکاری تجاری است. از لحاظ تبلیغاتی این طور بهتر است ولی همکار تجاری ما می گوید.

طاهری در پایان افزود: در انتها از شما تشکر می کنم و یک نکته را بگویم. روز خبرنگار را تبریک خالصانه به شما می گویم. از زحمات شما تشکر می کنم. خواهشم این است که کمک کنید. یکی از نکاتی که از شما می خواهم این است که هیجاناتی در فوتبال است و ببینید که با چه چالش هایی رو به رو است. بحث درآمدی خودمان درباره تبلیغات محیطی چند وقتی است گرفتاری داریم و آینده را نگران کننده می بینیم. عزیزان کمک کنند و ورود کنند تا این چالش ها را از جلوی پای ما برداریم. برای هواداران کمک کنید که به کجا کد بفرستند. درباره بلیت فروشی بگویم که این کار از اوایل این قصد را داشتیم. آقای تاج که در ریاست سازمان لیگ بودند استقبال کردند. در انتهای فصل هم خود ایشان با آقای کاظمی صحبت کردند و نامه زدیم که ما را به پیمانکارتان معرفی کنید. دو هفته پیش جلسه داشتیم. عابدینی و کاظمی پیگیری کردند. عزیزان آمدند و قرارداد بسته شده است و شرایطی هم داریم. مقداری مشکل داریم. دیدگاه های بلندمدتی داریم از نشستن تا خروج آن و سرویس و خدمات. جلسه ای با برها مبین داشتیم و مسئول محترم آزادی. از آقای طباطبایی تشکر و عذرخواهی می کنم. دیروز هم کمی ورزشگاه را به هم ریختیم. دیروز جمعیت خوبی آمد. در طبق دوم صندلی ها نیمه کاره بود و مشکل پیش آمد. تشکر می کنم که ورزشگاه را صندلی دار کردند. در این بخش داریم شرایط را بررسی می کنیم. استقلال هم همین کار را انجام می دهد. در جلسه بعدی بیشتر توضیح می دهم.

604/602

کد خبر: 666784

وب گردی

وب گردی