بازداشت زوجی که در تلگرام کلاهبرداری می کردند

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دستگیری زوجی که با راه‌اندازی گروهی در تلگرام برای فروش لباس و زیور آلات اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری درباره این خبر گفت: چندی پیش با دریافت مرجوعه قضایی از سوی زنی جوان مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام ، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او با بیان اینکه در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد که او در یکی از کانال های تلگرام عضو بوده و با تبلیغات حراج لباس و زیورآلات مبلغ یک میلیون و 100 هزار ریال برای خرید اینترنتی این اقلام واریز کرده است، گفت:‌ اما در کمتر از یک ساعت مالباخته متوجه شده این کانال حذف و کالای سفارش شده برایش ارسال نمی‌شود.

رییس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر عامل کلاهبرداری ها را که زوجی جوان بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

جهانشیری با بیان اینکه این زوج جوان 23 و 24 سال سن داشتند، افزود:‌ این افراد در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند اما در ادامه تحقیقات و در مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی کشف شده به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در شبکه اجتماعی تلگرام اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی گفت: خرید کالا در شبکه های اجتماعی همانند خریدهای اینترنتی نیاز به دقت عمل بیشتری دارد چرا که فقط با دیدن یک تبلیغ نمی توان اصالت کالا را اثبات کرد و حتی المقدور در خریدهای شبکه ای وجه را پایان معامله و حضوری پرداخت کنیم.

20106

کد خبر: 666854

وب گردی

وب گردی