برگزاری بیش از50 کارگاه آموزشی در زمینه کار آفرینی بانوان/آغاز نهمین دوره جشنواره  بهترین ها از دورریختنی ها

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تهران از آغاز به کار نهمین دوره جشنواره " بهترین ها از دورریختنی ها" با رویکرد ایجاد زمینه کارآفرینی و خلاقیت در بانوان ؛از ابتدای مردادماه  خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی در این باره گفت: این دوره از جشنواره با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی با هنر بازیافت ویژه بانوان ، شناسایی و معرفی توانمندی­ها وخلاقیت بانوان در کاهش پسماندهای شهری و دورریزها، ارتقای روحیه قناعت و ساده زیستی و صرفه جویی با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف با زبان هنر ، ترویج فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس، پرهیز از تجمل گرایی، مصرف زدگی و اسراف و... در قالب بیش از 50 کارگاه آموزشی در خانه های خانواده وسبک زندگی برگزار می شود.

طباطبایی افزود: در فاز اول این جشنواره مخاطبین به تفکیک دو گروه سنی کودک و بزرگسالان به آموزش طراحی و ساخت حجم و پیکره ، تکه‌های چسباندنی( کلاژ) ، عروسک‌های پارچه‌ای و ... با استفاده از انواع تکنیک های آماده سازی اثر شامل رنگ‌آمیزی و پتینه کاری ، کنده‌کاری، برجسته‌سازی ، ایجاد روکش و ... بر روی مواد دورریزتوسط مربیان مجرب می پردازند که آثارخلق شده توسط هنرجویان ، در نمایشگاه اختتامیه منطقه ای جشنواره تسنیم به نمایش در خواهد آمد.

او ادامه داد: فاز دوم این جشنواره همزمان با بازگشایی مدارس و در قالب طرح استقبال از مهر، با هدف آموزش مفاهیم هنر بازیافت به دانش آموزان، در سطح دبیرستان های سطح منطقه از ابتدای مهر تا پایان آبان ماه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

طباطبایی گفت: هم چنین در راستای ارتقاء آگاهی بانوان خانه دار در زمینه کاهش زباله های خانگی ، مدیریت مصرف ، تفکیک زباله و...اردوی آموزشی و بازدید از نمایشگاه تخصصی بازیافت با هماهنگی مرکز آموزش تخصصی سازمان پسماند ،با حضور بیش از100 نفر از بانوان شهروند و علاقمند منطقه روز دوشنبه 4 مردادماه در سازمان مدیریت پسماند برگزار خواهد شد.

کارگاه های آموزشی " بهترین ها از دورریختنی ها" در اواخرآذرماه با معرفی آثار برگزیده جهت راهیابی به بخش نمایشگاه متمرکز مناطق 22 گانه ، به کار خود پایان خواهد داد.

105105

کد خبر: 666855

وب گردی

وب گردی