صادقی: دست اصولگرایان برای انتخابات96 خالی است

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: اصولگرایان در حال حاضر گزینه خاصی را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نکرده‌اند. اگر بخواهیم عینی نگاه کنیم دستشان خالی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا: محمود صادقی در مورد تحرکات و فضای انتخاباتی این روزها گفت : هنوز فضای انتخاباتی داغ نشده و نظراتی که برخی از اصلاح طلبان داشته‌اند عمدتا معطوف به حمایت از روحانی بوده است، در واقع خیلی از شخصیت‌ها نظرشان بر این است که آقای روحانی سال 96 کماکان کاندیدای مطلوب هستند.

وی ادامه داد: مسائل و مشلکاتی وجود دارد، موانعی بر سر راه دولت است و یا احیانا ضعف‌هایی وجود داشته اما معتقدم روحانی بهترین گزینه است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد:‌ البته ادوار انتخابات در ایران نشان می‌دهد که ریاست جمهوری دو دوره‌ای بوده است و آقای روحانی نیز تلاش‌هایی را انجام داده‌اند؛ به عنوان نمونه در بحث سیاست خارجی تاثیر گذاری داشته‌اند؛ لذا به دولت باید فرصت داد تا یک بار دیگر برنامه‌های خود را با هدف گذاری پیگیری و اجرایی کند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به این که اصلاح طلبان با دولت باید تعامل فعال داشته باشند اظهار کرد:‌ راهبرد اصلی باید همان راهبردی باشد که در انتخابات 92 و 94 بوده و ادامه یابد و برای انتخابات سال آینده به این راهبرد نیاز داریم. اگر چه شخصا معتقد هستم که نباید فضا و عرصه را از اکنون تنگ کرد که عده‌ای نتوانند عرض اندام کنند.

صادقی تصریح کرد:‌ به هر حال دموکراسی وجود دارد و باید حداقل کسانی که آمادگی دارند و برخی از این شخصیت‌ها بتوانند بروز و ظهور داشته باشند، اما در عین حال کاندیدا و گزینه اصلی ما آقای دکتر روحانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره‌ی فعالیت‌ها و استراتژی های جریان رقیب نیز گفت: به نظر می‌رسد جریان اصولگرا کماکان هنوز نتوانسته از تنش‌ها و انشقاق درونی که وجود داشته فاصله بگیرد، گرچه یک طیف تندرو از این جریان به بازگشت احمدی نژاد نظر داشتند اما طیف معتدلی از اصولگرایان نیز گرایش‌هایی نسبت به روحانی دارند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس افزود:‌البته اصولگرایان در حال حاضر گزینه خاصی را تا این لحظه معرفی نکرده‌اند. بعید می‌دانم در شرایط فعلی فردی را داشته باشند، اگر بخواهیم عینی نگاه کنیم دستشان خالی است.

وی با اشاره به اینکه فضای انتخاباتی دموکراسی است گفت:‌ فضا باید به گونه‌ای باشد که افراد این آزادی را داشته باشند که در عرصه‌ی انتخاباتی حضور یابند درواقع نباید موضوع را تابو کنیم و یا یک سویه به مساله نگاه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آلترنایتوهایی هم می‌توانند در عرصه‌ی انتخابات حضور داشته باشند، اظهار کرد:‌به عنوان مثال در انتخابات 92، کاندیداهای دیگری هم وجود داشته اما با ائتلافی که آقای عارف کرد، شرایط تغییر کرد. به نظر می‌رسد باید به این سناریو هم فکر کنیم؛ ضمن این که کاندیدای اصلی ما آقای روحانی است، عیبی هم ندارد که برخی آلترناتیوها در کنار ایشان مجال بروز و ظهور داشته باشند.

201/202

کد خبر: 666878

وب گردی

وب گردی