اشرف بروجردی: اصلاح‌طلبان باید منسجم پشت سر روحانی باشند

یک فعال اصلاح طلب در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال آتی گفت: در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ شکی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد که حتما باید منسجم پشت سر ریاست جمهوری باشند و رئیس جمهور کاندیدای اصلی آنهاست برای اینکه بتوانند نتیجه مطلوب را به دست بیاورند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، اشرف بروجردی یک فعال سیاسی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها گفت: به دلیل اهمیت ائتلاف و اهمیت وحدت رویه در زمان انتخابات، اصلاح‌طلبان توانستند با وجود همه حذف‌هایی که توسط شورای نگهبان صورت گرفت به وحدت رویه‌ای برسند که این وحدت رویه منجر به تحقق خواسته‌شان شد. نه از این جهت که همه کسانی که وارد مجلس شدند در مجموعه اصلاح‌طلبان تعریف می‌شدند بلکه از این جهت که جمع به این نتیجه رسید که برای رسیدن به نظر واحد باید خیلی از خواسته‌ها، دیدگاه‌ها و رویه‌ها که در گذشته به کار گرفته می‌شد در این مقطع تاریخی باید برای رسیدن به انسجام تغییر کند تا افراد با وحدت رویه به نتیجه برسند و همه هم نتیجه آن را دیدند.
وی افزود: البته در این میان چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی از جمله شخص آقای خاتمی حرف اول را برای رسیدن به وفاق و اجماع زدند و چون همه ایشان را به عنوان مرکز ثقل اصلاح‌طلبی می‌دانستند و خودشان را ملزم می‌دانستند که نظرات ایشان را با بحث و بررسی زیاد ملاک عمل قرار دهند همین مساله موجب شد تا اصلاح‌طلبان به نقطه مطلوب برسند.
چون همین رویه مبنای پاسخ گرفتن قرار گرفته و توانستیم به نقطه نسبتا مطلوبی برسیم و از این جهت که توانستیم یک حرف واحد را بیان کنیم در این مقطع هم با همین رویکرد عمل خواهیم کرد. امیدوارم اصلاح‌طلبان بتوانند با حفظ انسجامی که مورد نیاز است این وحدت رویه را در این مقطع داشته باشند.
او ادامه داد: البته برای رسیدن به آن حتما بحث‌ها و نقطه نظرات مختلفی مطرح می‌شود اما با گفت‌وگو و تعامل در حال نزدیک شدن به وحدت رویه هستیم و همه اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که راهی جز این ندارند که دیدگاه‌های‌شان را به هم نزدیک کرده و از یک روش برای رسیدن به نقطه دلخواه استفاده کنند.
بروجردی گفت: ما ١٠ ماه آینده دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها را پیش رو داریم. اقتضائات این دو انتخابات با یکدیگر متفاوت است و برای هر دو انتخابات نمی‌توان یک نقشه راه واحد در نظر گرفت.
در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ شکی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد که حتما باید منسجم پشت سر آقای روحانی باشند و آقای روحانی کاندیدای اصلی آنهاست برای اینکه بتوانند نتیجه مطلوب را به دست بیاورند.
این فعال اصلاح طلب ادامه داد: در مورد انتخابات شوراها از آنجا که هم ناظرین این انتخابات در مجلس هستند و هم شکل انتخابات محلی است و مسائل قومی حرف اول را می‌زند شرایط کمی متفاوت است. بنابراین در انتخابات شوراها باید تعامل کرد. به همین جهت احزاب و گروه‌ها باید در زمینه شناساندن نیروها در مناطق فعال شوند تا اینها بتوانند چهره‌هایی باشند که هم تخصص دارند و هم دلسوز مردم باشند و این می‌تواند به رای آوری آنها کمک کند.
وی در پایان افزود: چالش‌های پیش روی اصلاح‌طلبان در این مدت عمدتا در این بخش و انتخابات شوراهاست و نه در انتخابات ریاست‌جمهوری. در انتخابات شوراها ممکن است چالشی از این جهت وجود داشته باشد که رسیدن به اجماع روی کاندیداها کار سختی است. البته ما در انتخابات مجلس هم این مشکل را داشتیم اما با تدابیری که اندیشیده شد از آن عبور کردیم. بنابراین در حال حاضر چالش اصلی در انتخابات شوراها و در انتخاب افراد معتمد و رای آور و افرادی که اثرگذار هستند ممکن است پیش بیاید و بحث‌های فرعی وجود خواهد داشت.

202/201

کد خبر: 666953

وب گردی

وب گردی