نمایندگان مجلس عوام ضمن نگران کننده دانستن وضعیت حفاظتی از سواحل انگلیس؛ از نیروی دریایی این کشور خواسته اند که کشتی هایش را برای مقابله با قاچاقچیان انسان و حملات احتمالی تروریستی راهی کانال مانش کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، کمیته امور داخلی مجلس عوام در گزارشی که روز چهارشنبه در روزنامه های دیلی تلگراف و دیلی میل منتشر شد، هشدار داده است که حراست از خطوط ساحلی 7 هزار مایلی انگلیس در حال حاضر بر عهده تنها چهار فروند قایق گشت ساحلی این کشور گذاشته شده است که هم اینک یکی از آنها نیز در مدیترانه بسر می برد.
کمیته امور داخلی مجلس عوام از نیروی دریایی انگلیس خواسته است که برای افزایش حفاظت از سواحل این کشور، به نیروهای گارد ساحلی خصوصاً در کانال مانش کمک کند.
به نوشته روزنامه دیلی میل، 'کنت واز ' رییس این کمیته پارلمانی گفته است: گروه های تبهکار با استفاده از ضعف امنیتی در بندرهای کوچک انگلیس همچنان به تلاش خود برای قاچاق انسان به این کشور ادامه می دهند.
وی افزود: به رغم حساس بودن امنیت دریایی برای کشور جزیره ای انگلیس، شمار نیروهای مرزی اش به شکل نگران کننده ای کم هستند.
روزنامه دیلی میل افزود: انگلیس در حالی برای حفاظت از مرزهای آبی اش چهار قایق گشتی به کار گرفته که شمار این قایق های گشتی در ایتالیا که دارای 3 هزار کیلومتر خط ساحلی است ، به 600 فروند می رسد.
این روزنامه نوشت: فرماندهان نیروی دریایی انگلیس با درک اهمیت این مساله گفته اند که آماده اختصاص یک یا دو فروند قایق گشتی برای کمک به گارد ساحلی این کشور هستند.
روزنامه دیلی تلگراف نیز روز چهارشنبه با اشاره به گزارش کمیته امور داخلی مجلس عوام، نوشت: براساس اطلاعات به دست آمده مقامات انگلیس و فرانسه در حال حاضر در مورد ضرورت استقرار نیروهای گشتی بر روی کشتی هایی که دائم در کانال مانش میان دو کشور در تردد هستند، به منظور مقابله با حملات تروریستی احتمالی در حال مذاکره هستند.
به نوشته این روزنامه، در ماه های اخیر حفاظت از کانال مانش( انگلیس) به عنوان یک اولویت در دفاع از مرزهای انگلیس در آمده است.
براساس گزارش های منتشر شده شمار زیادی از پناهجویان و مهاجران هم اینک در بندر کاله فرانسه و مناطق جدیدی که برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است ، در انتظار مهاجرت به انگلیس به شیوه های مختلف هستند.
گفته می شود با افزایش محدودیت ها برای عبور از راه زمینی و تونل مانش به انگلیس، شمار بیشتری از مهاجران و پناهجویان تلاش می کنند خود را از طریق دریا و توسط قایق های کوچک به این کشور برسانند.
300300

کد خبر: 666970

وب گردی

وب گردی