رییس واحد مراغه: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با 22 آزمایشگاه و 70 نوع خدمت به «ساها» متصل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه عنوان کرد که این واحد دانشگاهی با 22 آزمایشگاه و 70 نوع خدمت به سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد(ساها) متصل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا ولیلو بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان با ریشه و تمدن چندین هزارساله و دومین شهر بزرگ استان آذربایجان شرقی بعد از تبریز مانند نگینی درخشان بر تارک آسمان علمی و فرهنگی منطقه می‌درخشد.

رئیس واحد مراغه با بیان تاریخچه‌ای از این واحد دانشگاهی گفت: شهرستان مراغه با ریشه و تمدن چندین هزار ساله و سوابق علمی و فرهنگی فراوان یکی از شهرهای مهم کشور در طول تاریخ بوده و اکنون به عنوان دومین شهر بزرگ استان آذربایجان شرقی بعد از تبریز با دارا بودن دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعدد و تأثیرگذار در منطقه مطرح است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان با سابقه 31 ساله، اکنون با جذب بیش از ۲۲۰ استاد تمام وقت و نیمه وقت و مدعو، ۱۵۰ کارمند، ۵ هزار دانشجو، ۸۰۰ نفر دانشجو و ۸۰۰ دانش آموز سما، ۱۱ رشته دکتری، ۴۷ رشته کار‌شناسی ارشد و ۴۲ رشته کار‌شناسی پیوسته و ناپیوسته مانند نگینی درخشان در منطقه فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با توجه به تأسیس این واحد در آبان 1364 گفت: پس از راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 که با هدیه پربرکت یک میلیون تومانی امام(ره) و حمایت‌های مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضور یادگار عزیز امام به عنوان عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت، واحدهای شهرستانی یکی پس از دیگری راه‌اندازی شد. دانشگاه آزاد اسلامی مراغه هم از جمله واحدهایی بود که بلافاصله به همت مسئولان وقت شهرستان، حمایت‌های مردم فهیم و عالم پرور و موافقت سازمان مرکزی، تصویب و در سال 1364 راه‌اندازی شد.

ولیلو خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در طول 31 سال فعالیت درخشان خود توانسته است تعداد 22 هزار فارغ‌التحصیل روانه بازار کار کند و اکنون فارغ التحصیلان این دانشگاه در اکثر مراکز علمی، اداری و مناصب مهم کشوری و لشکری مشغول به کار هستند.

وی وضعیت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود:« اقدام به تاسیس مرکز رشد نانو زیست فناور، کسب 2 عنوان جایزه از جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های اختراع برتر و مقاله برتر در رشته علوم پایه از سوی استادان این دانشگاه در سال جاری، اصلاح هرم هیأت علمی، افزایش صددرصدی تعداد مقالات استادان، اتصال به طرح ساها با 22 آزمایشگاه و 70 نوع خدمت، برگزاری ده‌ها همایش‌های ملی معتبر، تصویب 4 طرح فرهنگی ماندگار، افتتاح رادیو قرآن، میزبانی برگزاری بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی، جشنواره سراسری صلح و سلام، فعالیت تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی و بسیج دانشجویی، کسب رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات ورزش، ایجاد تسهیلات مالی و اعتباری برای دانشجویان اعم از پرداخت وام‌های مختلف اعم از ازدواج، ضروری، مسکن و شهریه و اعمال تخفیف شهریهبرای دانشجویان از جمله شاخصه‌های موفقیت و برتری این واحد دانشگاهی است.

ولیلو از همکاری و همیاری صمیمانه همه مسئولان فعلی شهرستان بویژه امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی و تشکر کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با 50 هزار مترمربع زیربنا با کاربری آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی و نزدیک به صد هکتار زمین توانسته است نقش موثری در توسعه این شهرستان و فرهنگ عمومی، علمی و پژوهشی ایفا کند.

این مسئول با قدردانی از همه موسسان، بانیان و دست اندرکاران راه‌اندازی و فعالیت مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: بنده وظیفه خود می‌دانم به نمایندگی از طرف دست اندرکاران، مسئولان، کارکنان و اهالی شریف و علم دوست مراغه از همه کسانی که در راه‌اندازی، اخذ مجوز و تداوم فعالیت عالی این دانشگاه نقش ایفا کرده‌‌‌اند، تشکر کنم.

20101

کد خبر: 666971

وب گردی

وب گردی