«عیّار مشروطه» به شبکه نمایش خانگی راه یافت

همزمان با یکصد و دهمین سالروز صدور فرمان مشروطیت ایران، فیلم مستند بلند «عیّار مشروطه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «محمود یارمحمدلو» به شبکه نمایش خانگی راه یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فردا (14 مرداد 1395‌) مصادف است با یکصد و دهمین سالروز صدور فرمان مشروطیت ایران توسط مظفرالدین شاه قاجار که ثمره تلاش آزادیخواهان وطن برای رهایی از استبداد بود.
به همین بهانه، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اقدام به تکثیر و عرضه‌ی فیلم مستند بلند «عیّار مشروطه» ساخته محمود یارمحمدلو در شبکه نمایش خانگی کرد؛ فیلمی که روایتی از تولد تا مرگ «ستارخان» سردار ملی جنبش مشروطه ایران است.
در خلاصه فیلم مستند «عیّار مشروطه» آمده است: ستارخان هم عیّاری بود که به سنت جوانمردان از ظالم می‌ستاند و به مظلوم می‌سپرد و هم در بزنگاه تاریخ، به تنهایی عیار استقامت از خود نشان داد و همچون همه قهرمانان اسطوره‌ای با یاران انگشت‌شمار خود، قیام مشروطه را که به تلنگری بند بود تا فروپاشد، به مسیر پیروزی برگرداند. این مستند که مبتنی بر پژوهش‌های دقیق تاریخی است، نگاهی دارد به آغاز و انجام ستارخان؛ عیّار مشروطه...
گفتنی است عوامل تولید فیلم مستند 70 دقیقه‌ای «عیّار مشروطه» که تولید سال 93 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، به این شرح هستند: کارگردان و تهیه‌کننده: محمود یارمحمدلو، پژوهشگر: اکرم‌السادات ساکت، تصویربردار: بهروز صمدمطلق، صدابردار: مهرداد چراغی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، تدوینگر: آرش زاهدی اصل، نویسنده گفتار متن: مسعود اعرابی، گوینده متن: مسعود آب‌پرور، تصحیح رنگ و نور: علی لقمانی، آهنگساز: احسان کاویانی، مدیر تولید: اکبر آقامحمدی، دستیار کارگردان: طاهر فرنود، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
«عیّار مشروطه» فیلم افتتاحیه‌ی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بود که با حضور و سخنرانی «سامی سردارملی» نتیجه پسری ستارخان، به نمایش درآمد.
عموم علاقمندان برای تهیه فیلم مستند «عیّار مشروطه» می‌توانند با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شماره تلفن 88528317 تماس حاصل نمایند.
503502

کد خبر: 667013

وب گردی

وب گردی