مطلق: 60 درصد کودکان تا 6 ماه به طور انحصارى از شیر مادر استفاده می کنند

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: تبلیغات در زمینه شیر خشک بسیار زیاد است و باورهاى غلط میان مادران و مادر بزرگ ها مبنی بر آسانى تغذیه نوزاد از این محصولات وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر محمداسماعیل مطلق در همایش هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با تاکید بر اهمیت توجه سیاستگذاران کشورهاى مختلف به تغذیه با شیر مادر گفت: تغذیه با شیر مادر کلید توسعه پایدار است و این شعار فعالیت هاى مجامع علمى را تضمین می کند.
دکتر مطلق با اشاره به تبلیغات فراوان در مورد شیرهای مصنوعی افزود: متاسفانه همچنان باورهاى غلط میان مادران و مادر بزرگ ها در مورد تغذیه نوزاد از شیر خشک وجود دارد.
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از تبلیغات زیاد شیر خشک و شیرهای مصنوعی گفت: وزارت بهداشت در طول سال، با برنامه ریزى مدون،فعالیت هاى همه جانبه و ارتقا یافته اى را حول محور طرح تحول سلامت در شهرهای ٢٠ تا 100 هزار نفری اجرایى کرده است که تغذیه با شیر مادر جایگاه ویژه ای در این برنامه ها دارد.
او در پایان گفت: در حال حاضر نزدیک به 60 درصد کودکان تا 6 ماه به طور انحصارى از شیر مادر استفاده می کنند و به جز شیر مادر از هیچ ماده خوراکى حتى آب تغذیه نمى کنند. در عین حال بیش از 80 درصد کودکان در سال هاى اول و دوم از شیر مادر مصرف مى کنند که این موضوع نشان دهنده تمایل به استفاده از این فرهنگ تغذیه ای است.

20106

کد خبر: 667039

وب گردی

وب گردی