وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: دانش ضمنی مربیان مهارت باید مکتوب شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی دانش در سازمان آموزش فنی و در حرفه ای کشور گفت: باید دانش ضمنی مربیان به صورت مکتوب درآید و با استانداردهای روز دنیا ترکیب شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، علی ربیعی در دیدار با مربیان و کارآموزان نخبه مهارتی کشور و مراسم رونمایی از طرح نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ثروت و پول، هیچ گاه توسعه به همرا نمی آورد و تنها می تواند در مقطعی کوتاه موجب رشد اقتصادی شود، اما زمینه رشد و توسعه ماندگار از طریق توانمندی و مهارت نیروی فراهم می شود که این موضوع خود نشانگر اهمیت فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور است.

وزیر کار با تاکید به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید از حالت انفعال خارج و به سازمانی پویا تبدیل شود، افزود: از تمامی خدمتگزاران در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انتظار دارم که نسبت به تحول در این نهاد حساس شوند و برنامه ریزی ها و اقدامات به سمت و سوی تشویق مردم به مهارت آموزی متناسب با نیازهای هر منطقه در راستای مبارزه با بیکاری سوق پیدا کند.

او به اصلاح ساختارها در این سازمان به منظور رفع تدریجی مشکلات نیز اشاره کرد و گفت: بروز مشکلات از ساختارهای نامناسب شکل می گیرد که برای حل آنها باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و همانطور که مشکل تعدادی از مربیان حق التدریس را رفع کردیم، با ارتقا دانش افراد به تدریج به سمت حل و فصل مشکلات پیش رویم.

ربیعی بر ضرورت مکتوب سازی دانش ضمنی مربیان نیز تاکید کرد و گفت:این اقدام همسو با به روز رسانی اطلاعات و ترکیب با استانداردهای جهانی و ارائه مهارت های اجتماعی در کنار مهارت های فنی می تواند سازمان آموزش فنی و حرفه ای را هر بیشتر به جلو حرکت دهد.

در ادامه این مراسم همچنین محمد امین سازگار نژاد رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مقوله مهارت به عنوان ضرورت هر جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه این بحث در تمام دنیا با جدیت دنبال می شود چرا که بشر امروز به جایگاه آن پی برده و در جهت اعتلای آن گام بر میدارد و ما نیز باید همسو با جامعه جهانی از امر مهارت آموزی و نقش آن در رشد و توسعه کشور غافل نشویم.

سازگار نژاد شور عشق را پیش نیاز مربیان برای انتقال مهارت به کارآموزان عنوان کرد و افزود:با توجه به نقش اساسی مربیان در اعتلای دانش فنی و مهارتی کشور امیدواریم که زمینه تعالی انسانی را در سازمان فراهم کنیم تا شاهد رونق اقتصادی با توجه به رشد مهارت و تکنولوژیک در کشور باشیم.

20104

کد خبر: 667074

وب گردی

وب گردی