مدیر عامل سازمان انتقال خون: از تولید داخلی باکیفیت حمایت می کنیم

مدیر عامل سازمان انتقال خون پیش در بازدید از صنایع پزشکی فارمد در شهرک صنعتی اشتهارد با ذکر این نکته که سازمان انتقال خون با نگاه ویژه و آینده نگر تاسیس شده است، گفت: انتقال خون با صنعت شکل گرفته است و در اصل این سازمان، خود به نوعی تولیدکننده محصول محسوب می شود. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر علی اکبر پور فتح اله با بیان این که سازمان انتقال خون به عنوان سازمانی پیشرو همگام با کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان رشد کرده است و با آینده نگری به امورات مختلف نگاه می کند، افزود: در شرایطی که امروزه صنعت پلاسما در بسیاری از کشورهای جهان گسترده نشده است، این مهم در ایران از سال ۵۶ مورد توجه ویژه قرار داشت و از همان سال های بدو تاسیس، در سازمان تولید برخی فراورده های پلاسمایی مثل فاکتور 8 انعقادی و آلبومین صورت می گرفت.
او ادامه داد: حتی بر اساس اسناد موجود، تولید کیسه خون با مشارکت بخش خصوصی در سال 1355 در شورای عالی سازمان مطرح و در دستور کار سازمان قرار گرفت و در سال 1356 با بهره گیری از دانش فنی یک کشور اروپایی احداث ساختمان آن آغاز شد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: در گزارشی از سوی سازمان بهداشت جهانی، ایران در راستای تولید داروی مشتق از پلاسما در جایگاه خوبی قرار گرفته است و به عنوان الگویی توسعه ای مناسب معرفی شده است؛ این در حالی است که پلاسمای مازاد در بسیاری از کشورهای در حال توسعه دور ریخته می شود.
دکتر پور فتح اله با بیان این که سازمان انتقال خون نگاه ویژه به تولید و حمایت از تولید داخلی دارد و بدون شک حمایت از بخش خصوصی بسیار ضروری است ، تاکید کرد: تولیدی که صورت می گیرد باید با کیفیت و بر اساس آخرین فناوری و تکنولوژی های روز باشد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور افزود: صرف نگاه دولتی بخش تولید را با مشکلات و آفات فراوانی رو به رو می سازد، به همین منظور بازار تولید در ایران نباید تنها به مصرف داخل نگاه کند، بلکه باید منطقه ای و فرا منطقه ای دیده شود.
او ضمن تبریک به مجموعه شرکت فارمد، برای نگرش به تولید در زنجیره، تاکید کرد: شرکت فارمد با رعایت شرایط پیش گفت، می تواند نگرانی مرتبط با ارزان سازی را به حد اقل برساند، این شرکت توانایی ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی را دارد.
دکتر پورفتح اله با تاکید بر اینکه بدون شک این مجموعه می تواند نیاز کشور را تامین کند، افزود: ایران می تواند بازار منطقه ای محصولات انتقال خون باشد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون، در پایان با تبریک هفته انتقال خون و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون به اهداکنندگان و همکاران خود در سازمان، برای همه آنانی که در چرخه تولید خون تا درمان برای کاهش دردهای بیمارن نیازمند به این ماده حیاتی تلاش می کنند آرزوی موفقیت کرد.

20106

کد خبر: 667076

وب گردی

وب گردی