اسامی تمام گزینه های احتمالی برای مدیرعاملی در استقلال/ از جهانیان تا اولیایی و قریب

پوریا پورعرب_با جدایی افشارزاده از استقلال نام چندین گزینه برای جانشینی وی بر سر زبان ها افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز،افشارزاده از سمت سرپرستی باشگاه استقلال استعفا داد تا مدیران ارشد باشگاه استقلال و وزارت ورزش به فکر انتخاب مدیرعامل فرو بروند.در این گزارش سوابق نفراتی که نامشان روی میز وزارت ورزش است را مرور می کنیم.

علی فتح الله زاده

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال که چند سالی را با این عنوان در باشگاه استقلال سپری کرد.حالا مجدد نامش برای مدیر عاملی در باشگاه استقلال به گوش می رسد.علی فتح‌الله‌زاده با نام خانوادگی کامل فتح الله زاده خویی متولد شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی یکی از مدیران موفق فوتبالی در چند سال اخیر فوتبال ایران است که معروفیت خود را مدیون ترکاندن بمب هایی در فصل نقل و انتقالات است. بزرگترین بمب او نیز انقال مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس به استقلال که اولین انتقال بازیکن از پرسپولیس به استقلال بود می باشد.

علی فتح‌الله‌زاده دارای مدرک دکتری اقتصاد از آکادمی ملی علوم آذربایجان است و به کار روزنامه‌نگاری در روزنامه استقلال جوان مشغول است. فتح‌الله‌زاده تا کنون مدیریت باشگاه فوتبال استقلال تهران را در سه برهه زمانی و به مدت بیش از ده سال عهده دار بوده است و توانسته سه بار به مقام قهرمانی در لیگ، چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی و یک دوره به مقام نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا برسد.

کاظم اولیایی

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال بوده و سابقه درخشانی در باشگاه استقلال داشته است.وی حتی پیش از حضور افشارزاده در باشگاه استقلال از مدیرعاملی انصراف داد اما حالا احتمال می رود اولیایی به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال انتخاب شود.مدیرعامل سابق پاس همدان که حتی با استقلال به مقام قهرمانی آسیا نیز رسیده است.

جالب اینکه اولیایی برای اولین بار منصوریان را به عنوان سرمربی در فوتبال ایران آزمود و رابطه خوبی با این مربی دارد.اولیایی در مصاحبه خود گفته که وزارت ورزش به او پیشنهاد داده است.

محمدحسین قریب

قریب برای اولین و آخرین بار در لیگ سوم وارد فوتبال شد و به نوعی امیر قلعه‌نویی موفقیت های خود در سرمربیگری را مدیون او است.

قریب به محض اینکه به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی شد، یک کار بزرگ کرد و از قلعه‌نویی جوان برنامه سه ساله گرفت و اتفاقا برنامه او هم جواب داد. استقلال بعد از سه سال در لیگ پنجم قهرمان لیگ‌برتر شد که این اولین قهرمانی این تیم در تمام ادوار لیگ‌برتر بود.

قریب بعد از لیگ هفتم از فوتبال رفت و هیچ وقت برنگشت. وی در انتخابات سال 1390 فدارسیون فوتبال با حمایت بخشی از اهالی فوتبال، کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شد که البته نتوانست به اندازه علی کفاشیان رای بیاورد و شرایط برای حضور مجددش در فوتبال فراهم نشد.

شهاب جهانیان

شهاب جهانیان که در فصل گذشته عضو هیات مدیره استقلالی ها بوده است شانس زیادی مدیریت این باشگاه در فصل شانزدهم لیگ برتر است.جهانیان دوستی نزدیکی با وزیر ورزش دارد و بعید نیست او سرپرست باشگاه استقلال شود.این احتمال هم وجود دارد که جهانیان رییس یا نایب رییس هیات مدیره باشگاه شود.

مسعود معینی

معینی چند سال است که در باشگاه استقلال مشغول فعالیت است.او سابقه حضور در استقلال را هم داشته است و پس از خداحافظی از فوتبال کار های مدیریتی خود را آغاز کرد.حال نام او برای مدیرعاملی و یا سرپرستی باشگاه استقلال به گوش می رسد.

603/601

کد خبر: 667118

وب گردی

وب گردی