کلاهبرداری‌های میلیونی قاضی قلابی

مرد تبهکار که با معرفی خود به عنوان قاضی دادگستری کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران بازپرس مجتمع قضایی هاشمی نیز درخواست کرد تصویری از چهره وی منتشر شود تا کسانی که از سوی وی هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت به مجتمع قضایی مراجعه کنند.

بازپرس داوود آذرتاش درباره اتهامات وی گفت: ابتدا سه زن شکایت کردند که این مرد به عنوان قاضی از آنها کلاهبرداری کرده تا پرونده های‌شان را حل و فصل کند و رأی مراجع قضایی به نفع آنها صادر شود. همچنین یکی از قضات هم شکایت کرده بود که متهم از نام او به عنوان رابط خود در دستگاه قضایی سوءاستفاده کرده است.در پی این شکایت‌ها یکی از افسران در شعبه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق به دستگیری متهم شد و در تحقیقاتش 10 خانواده که در دام این متهم افتاده بودند را شناسایی کرد.
بازپرس دادسرای مجتمع هاشمی افزود: با توجه به اینکه احتمال می‌دادیم ممکن است خانواده‌های دیگری هم فریب این کلاهبردار را خورده باشند با موافقت دادستان قرار شد چهره متهم برای شناسایی سایر مالباختگان در روزنامه‌ها منتشر شود تا شاکی‌های احتمالی دیگر هم شناسایی شوند.

بازپرس شعبه نهم مجتمع قضایی هاشمی تأکید کرد: متهم با حضور در برخی مجتمع‌های قضایی و پرسه‌زدن سوژه‌ها را شناسایی و خود را به عنوان قاضی و فرد صاحب نفوذ معرفی می‌کرد و از آنها مبالغی دریافت می‌کرد.قاضی آذرتاش اظهار کرد: البته معتقدم مقصرین اصلی، مالباختگانی هستند که بدون هیچ بررسی فریب ظاهر این افراد را می‌خورند حال آنکه هر یک از آنها مبالغی از 8 تا 13 میلیون تومان به وی پرداخت کرد‌ه‌اند ولی از ترس اینکه متهم خود را وکیل و قاضی معرفی کرده شکایت هم نکرده‌اند.بازپرس مجتمع قضایی هاشمی گفت: متأسفانه پول‌های بادآورده از طریق کلاهبرداری و پیگیری نکردن برخی از مالباخته‌ها، دسترسی این افراد را به پول‌های نامشروع میسر می‌کند و این مرد پیش از این دو بار به جرم کلاهبرداری دستگیر شده بود که پس از پایان محکومیت از زندان آزاد شده بود.
متهم نیز درباره انگیزه کلاهبرداری هایش گفت: پول‌ها را برای مخارج بیمارستان و هزینه عمل قلب پرداخت کرده است.
او در پاسخ به این سؤال که چرا خود را به عنوان قاضی معرفی کرده، گفت: حدود 4 سال در یک دفتر حقوقی کار می‌کردم و در آنجا این فکر به ذهنم رسید که می‌توانم به عنوان یک قاضی و معرفی خود به دوستان قدیم به عنوان فرد ذی‌نفوذ در دستگاه قضایی از افرادی که آنها به من معرفی می‌کردند، کلاهبرداری کنم.

105105

کد خبر: 667125

وب گردی

وب گردی