نشست استانداران سراسر کشور شنبه آینده برگزار می شود

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: نشست استانداران سراسر کشور شنبه آینده با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، بابک دین پرست افزود: این نشست به منظور بررسی راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ای تشکیل می شود.
وی ادامه داد: در این نشست که با حضور معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، جمعی از وزرا و روسای سازمان های عضو ستاد و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار می شود، ضمن مرور اهم اقدامات انجام شده، مسایل و مشکلات و موانع بخش تولید و توسعه مناطق به وی‍ژه عوامل مؤثر بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور همچنین گفت: این نشست که کار خود را از صبح شنبه هفته آینده آغاز می کند در قالب کارگروه های چهارگانه «امور زیربنایی و محیط زیست»، «بررسی مشکلات بخش تولید از منظر مالیاتی و خدمات تأمین اجتماعی»، «امور بانکی در بخش های مختلف صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات» و «واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش غیردولتی» برنامه ریزی شده است که استانداران و نمایندگان دستگاه های مرتبط در سطح معاونین در آن حضور خواهند داشت.
دین پرست یادآور شد: دستگاه های عضو و شرکت کننده در کارگروه های نشست استانداران، شامل سازمان مدیریت و برنامه ر یزی، معاونت حقوقی رییس جمهوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی است.
وی ادامه داد: استانداران استان های مختلف نیز متناسب با اهداف کارگروه و نیازهای منطقه ای و ملاحظات فنی و اجرایی، در این کارگروه ها عضویت و حضور خواهند داشت.
سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امورمجلس و استان ها و سخنگوی وزارت کشور نیز پیش از این درباره برگزاری نشست استانداران به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از رویکردهای اصلی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید، اهتمام ویژه به ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین استانداری ها در جهت اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های دولت در سراسر کشور است و برگزاری اینگونه نشستهای تخصصی، تاثیر بسزایی در تحقق این هدف مهم دارد.
وی افزود: در دومین نشست مشترک استانداران سراسر کشور که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در وزارت کشور برگزار می شود آخرین سیاست ها و تصمیمات دولت در حوزه های مختلف با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد.

202/201

کد خبر: 667159

وب گردی

وب گردی