آمادگی پکن برای جنگ احتمالی در دریای چین جنوبی

وزیر دفاع چین با هشدار به اینکه وضعیت وخیم کنونی در دریای چین جنوبی با خطر یک رویارویی مستقیم همراه است از مردم و نیروهای نظامی خواست تا برای دفاع از تمامیت سرزمینی چین آماده شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزیر دفاع چین هشدار داد که وضعیت وخیم کنونی در دریای چین جنوبی با خطر یک رویارویی مستقیم همراه است. وی با اعلام این مطلب از مردم و نیروهای نظامی و انتظامی این کشور خواست تا برای دفاع از تمامیت سرزمینی چین آماده شوند.

به گزارش مهر، «چانگ وانکوآن» در بیانیه ای که توسط خبرگزاری دولتی «شین هوآ» منتشر شد،‌ اعلام کرد که حساسیت وضعیت امنیت ملی باید مورد تصدیق قرار گیرد، بویژه در زمانی که مخاطراتی وضعیت امنیتی در دریای چین جنوبی را تهدید می نماید.

وزیر دفاع چین در ادامه افزود که در صورت بروز جنگ در این دریا، مجریان قانون و شهروندان این کشور باید برای بسیج نیروها آماده شوند.

این اظهارات وزیر دفاع چین درحالی ایراد شد که تنشها در دریای چین جنوبی بر سر جزایر مورد مناقشه بطور بی سابقه ای افزایش یافته است. گفتنی است که پکن در حال احداث باندهای پرواز و تأسیسات نظامی بر روی جزایر و تپه های دریایی موردمناقشه در این دریاست.

300300

کد خبر: 667270

وب گردی

وب گردی